۰ نفر

رشد اقتصادی کشورهای گروه ۲۰چه قدر بود؟

۲۵ آذر ۱۳۹۸، ۱:۰۴
کد خبر: 402175
رشد اقتصادی کشورهای گروه ۲۰چه قدر بود؟

چین بالاترین نرخ رشد اقتصادی کشورهای گروه ۲۰در سه ماهه سوم سال را از آن خود کرد.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از ایسنا، سازمان توسعه و همکاری اقتصادی در گزارش جدید خود از رشد اقتصادی کشورهای عضو این سازمان اعلام کرد که متوسط رشد اقتصادی کشورهای عضو گروه ۲۰ در سه ماهه سوم امسال ۰.۷ درصد بود که اگر چه تقریبا با پیش‌بینی های قبلی هم خوانی داشت اما در مقایسه با سه ماهه قبل، رشد اقتصادی بسیاری از کشورهای عضو کاهش پیدا کرده است.

در بین کشورهای عضو گروه ۲۰، آفریقای جنوبی با ثبت رشد منفی ۰.۱ درصدی ( ۰.۹ درصد کاهش نسبت به سه ماهه دوم) پایین‌ترین نرخ رشد را داشته است و مکزیک با صفر درصد در رده بعدی قرار دارد. بالاترین نرخ رشد نیز طی این مدت مربوط به چین با ۱.۵ درصد بوده است و اندونزی با ۱.۴ درصد در رده بعدی قرار دارد.

به گفته سازمان توسعه و همکاری اقتصادی، رشد اقتصادی در  کره جنوبی و ترکیه از یک درصد در سه ماهه دوم به ۰.۴ درصد در سه ماهه سوم، کانادا از ۰.۹ درصد به ۰.۳ درصد، استرالیا از ۰.۶ درصد به ۰.۴ درصد و ژاپن از ۰.۵ درصد به ۰.۴ درصد کاهش داشته است. از سوی دیگر نرخ رشد در آمریکا، فرانسه و ایتالیا نسبت به سه ماهه قبل تغییری نداشته و به ترتیب ۰.۵ درصد، ۰.۳ درصد و ۰.۱ درصد اندازه‌گیری شده است.

در بین دیگر کشورهای عضو گروه ۲۰، نرخ رشد اقتصادی هند از یک درصد در سه ماهه دوم سال به ۱.۱ درصد در سه ماهه سوم، برزیل از ۰.۵ درصد به ۰.۶ درصد، اتحادیه اروپا از ۰.۲ درصد به ۰.۳ درصد، انگلیس از منفی ۰.۲ درصد به ۰.۳ درصد و آلمان از منفی ۰.۲ درصد به ۰.۱ درصد افزایش پیدا کرده است.

لازم به ذکر است استرالیا، عربستان، کانادا، آمریکا، هند، روسیه، آفریقای جنوبی، ترکیه، آرژانتین، برزیل، مکزیک، فرانسه، آلمان، ایتالیا، انگلیس، چین، اندونزی، ژاپن و کره جنوبی از اعضای گروه ۲۰ هستند.