۰ نفر

بودجه مرکز بررسی‌های استراتژیک چقدر است؟

۲۴ آذر ۱۳۹۸، ۲۰:۳۲
کد خبر: 402136
بودجه مرکز بررسی‌های استراتژیک چقدر است؟

مرکز بررسی‌های استراتژیک بودجه این مرکز را اعلام و علت افزایش آن را ادغام مرکز ملی مطالعات جهانی شدن در مرکز بررسی‌های استراتژیک عنوان کرد.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از ایسنا، مرکز بررسی‌های استراتژیک درباره بودجه این دستگاه از سال ۱۳۹۴ تا ۱۳۹۸ اعلام کرد اخیرا درپی انتشار متن کامل لایحه بودجه ۱۳۹۹ کل کشور، خبرهایی مبنی «رشد چهار برابری بودجه مرکز»، «بودجه ۵۰ میلیارد تومانی» و ... منتشر شده، درحالی که تخصیص بودجه این مرکز طی سال‌های اخیر روند کاهشی در گزارش بودجه سال‌های ۱۳۹۴ الی ۱۳۹۸ قابل مشاهد است.

سال بودجه مصوب (تومان) مبلغ تخصیص یافته (تومان)
۱۳۹۴ ۳.۰۰۰.۰۰۰.۰۰۰ ۲.۲۰۰.۰۰۰.۰۰۰
۱۳۹۵ (ادغام مرکز ملی جهانی شدن در مرکز بررسی‌های استراتژیک ۱۱.۹۷۳.۹۰۰.۰۰۰ ۶.۷۵۵.۵۰۰.۰۰۰
۱۳۹۶ ۱۱.۹۷۴.۰۰۰.۰۰۰ ۵.۷۰۰.۰۰۰.۰۰۰
۱۳۹۷ ۱۲.۰۶۴.۹۰۰.۰۰۰ ۳.۶۰۰.۰۰۰.۰۰۰
۱۳۹۸ ۱۲.۰۶۴.۹۰۰.۰۰۰ ۲.۰۰۰.۰۰۰.۰۰۰

علت افزایش بودجه مرکز در سال ۱۳۹۵ نسبت به سال ۱۳۹۴، ادغام مرکز ملی مطالعات جهانی شدن در مرکز بررسی‌های استراتژیک، بوده است. این موضوع طبیعتا بر حجم فعالیت و مسئولیت این مرکز می‌افزاید و نیازمند بودجه متناسب با حوزه فعالیت‌ها و وظایف محوله است.

همچنین گزارش عملکرد مرکز طی سال‌های ۱۳۹۲ تا ۱۳۹۷ در سایت مرکز به آدرس css.ir و در بخش «گزارش سالانه» ارائه شده است. در این گزارش، عناوین اغلب گزارش‌های این مرکز – حتی برخی عناوین محرمانه – قابل مشاهده است.

در سایت مرکز بررسی‌های استراتژیک تاکنون بالغ بر ۱۰۰۰ عنوان گزارش و مقاله در موضوعات «سیاست خارجی»، «سیاست داخلی»، «سیاست اقتصادی»، «سیاست فرهنگی – اجتماعی»، «سیاست محیط زیست، «سیاست علم، فناوری و نوآوری» و «سیاست بهداشت و سلامت» منتشر شده است.

همچنین در سامانه ارتباطات راهبردی (سار) به آدرس saarmedia.ir بیش از ۷۰ عنوان ویدئوی سیاستی در قالب مستند، گفت‌وگو، کلیپ و ... تولید، تامین و منتشر شده است.

مرکز بررسی‌های استراتژیک ریاست جمهوری و مجموعه دولت تدبیر و امید از نظارت همگانی بر لایحه بودجه توسط رسانه‌ها و افکار عمومی استقبال می‌کند و تقاضا دارد این نظارت، تداوم و عمومیت داشته باشد.