۰ نفر

نامه جهانگیری به همتی برای تعیین تکلیف بدهی‌ معوق واحدهای تولیدی

۲۴ آذر ۱۳۹۸، ۱۵:۳۶
کد خبر: 402071
نامه جهانگیری به همتی برای تعیین تکلیف بدهی‌ معوق واحدهای تولیدی

دفتر معاون اول رئیس‌جمهور با ارسال نامه‌ای به رئیس‌کل بانک مرکزی خواستار بررسی درخواست خانه صنعت ایران در اجرای مصوبه ستاد تسهیل و رفع موانع تولید توسط شورای پول و اعتبار برای تعیین‌تکلیف بدهی‌های معوق واحدهای تولیدی شده است.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از تسنیم، نیمه آذرماه امسال رئیس خانه صنعت، معدن و تجارت ایران با ارسال نامه‌ای به معاون اول رئیس جمهور خواستار تعیین تکلیف بدهی معوق واحدهای تولیدی و اجرای مصوبه ستاد تسهیل رفع موانع تولید شده بود.

سهل‌آبادی در این نامه اعلام کرده بود "که بانک‌های عامل قرار شد با دریافت 5 درصد از اصل و سود بدهی به‌عنوان پیش‌پرداخت و اعطای یک سال تنفس و تقسیط بدهی در 5 سال در اقساط مساوی یا نامساوی یا پلکانی مورد توافق مشروط به اینکه میزان تنفس و تقسیط بیشتر از 6 سال نشود اقدام کنند.

ضمناً با امکان کاهش دوران تنفس و افزایش دوران تقسیط نیز براساس توافق میان وزارت صنعت، وزارت اقتصاد، وزارت کار و بانک مرکزی به جمع‌بندی رسیدند.

علاوه بر این قرار این بود با اجرای این مصوبه کلیه واحدهای تولیدی از سرفصل بدهکاران غیرجاری بانکی خارج و کلیه محدودیتهای بانکی توسط بانکهای عامل مرتفع شوند به‌نحوی که در صورت انجام تعهدات مشمول بخشودگی 100درصدی جرایم می‌شدند اما متأسفانه علی‌رغم گذشت بیش از دو ماه از این مصوبه و پیگیری مکرر از سوی واحدهای تولیدی هنوز این موضوع بسیار مهم ستاد تسهیل و رفع موانع تولید جهت ابلاغ به بانکها در شورای پول و اعتبار طرح نشده است، لذا درخواست داریم با توجه به اهمیت و فوریت موضوع خصوصاً در شرایط جنگ اقتصادی و نیاز سربازان این عرصه به حمایت و مساعدتهای متولیان امر دستورات لازم برای ابلاغ این موضوع صادر شود".

در همین ارتباط دفتر معاون اول رئیس جمهور با ارسال نامه به عبدالناصر همتی رئیس‌کل بانک مرکزی خواستار بررسی موضوع و انجام اقدام لازم شده است.