۰ نفر

علت دیر پرداخت شدن مطالبات وزارت بهداشت

۲۲ آذر ۱۳۹۸، ۱۹:۰۰
کد خبر: 401630
علت دیر پرداخت شدن مطالبات وزارت بهداشت

مدیرعامل سازمان تامین اجتماعی، در خصوص علت دیر پرداخت شدن مطالبات وزارت بهداشت، توضیحاتی ارائه داد.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از مهر، مصطفی سالاری، در پنل اقتصاد سلامت که در حاشیه بیست و هفتمین مجمع عمومی انجمن اسلامی جامعه پزشکی کشور برگزار شد، گفت: سازمان تامین اجتماعی، در پنج ماه گذشته به اندازه هشت ماه از مطالبات معوق مراکز دانشگاهی و غیر دانشگاهی را پرداخت کرده است.

وی با قبول این موضوع که سازمان تامین اجتماعی بدهی معوق دارد، افزود: سازمان تامین اجتماعی ماهانه ۲۲۵۰ میلیارد تومان به صورت مستقیم و غیر مستقیم بابت درمان هزینه می کند که ۱۵۰۰ میلیارد آن به صورت غیر مستقیم است.

سالاری با عنوان این مطلب که مطالبات معوق نیمه دوم سال ۹۷ را تسویه کرده ایم، گفت: سازمان تامین اجتماعی ۱۶ هزار میلیارد تومان بدهی داشت که در حال حاضر این رقم به حدود ۱۰ هزار میلیارد تومان رسیده است.

مدیرعامل سازمان تامین اجتماعی، با اشاره به علت تاخیر در پرداخت مطالبات مراکز دانشگاهی و غیر دانشگاهی، افزود: سازمان تامین اجتماعی، حداقل ۲۵ تا ۳۰ هزار میلیارد تومان طلب از مردم دارد که شامل اشخاص حقیقی و حقوقی می شود، اما به خاطر شرایط اقتصادی کشور، سعی می کنیم به مردم فشار وارد نکنیم. چون نمی خواهیم واحدهای تولیدی تعطیل شوند.

سالاری ادامه داد: مجموع مطالبات ما حداقل ۲۵۰ هزار میلیارد تومان است، یعنی ۲۵ برابر بدهی که داریم، طلب کار هستیم. 

وی افزود: بدهی کل سازمان تامین اجتماعی، ۵۰ هزار میلیارد تومان است که ما شرایط را رعایت می کنیم و نمی خواهیم به مردم فشار وارد شود. اما، این آمادگی را داریم که دولت بدهی ما را با مطالبات سازمان تامین اجتماعی، تهاتر کند.