۰ نفر

همسان‌سازی حقوق بازنشستگان نیروهای مسلح نیازمند اصلاح قوانین

۲۲ آذر ۱۳۹۸، ۱۵:۴۴
کد خبر: 401606
همسان‌سازی حقوق بازنشستگان نیروهای مسلح نیازمند اصلاح قوانین

رئیس سازمان بازنشستگان نیروهای مسلح گفت: برای همسان‌سازی حقوق بازنشستگان نیروهای مسلح باید برخی از قوانین خدمات کشوری اصلاح شود.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از مهر، سردار محمدرضا گودرزی رئیس سازمان بازنشستگان نیروهای مسلح با اشاره به طرح این سازمان برای کمک به خانه دار کردن بازنشستگان نیروهای مسلح، گفت: بازنشستگان نیروهای مسلح که پیش از ۱۳۷۶ بازنشسته شده اند و دارای مسکن نیستند و مسکن نیز دریافت نکرده و عضو صندوق مسکن سازمان بازنشستگان نیروهای مسلح باشند و تاکنون وام حکمت دریافت نکرده باشند به آنها در سال ۱۳۹۹ تا سقف ۱۲۰ میلیون تومان وام قرض الحسنه مسکن تعلق می گیرد.

وی ادامه داد: این وام با سود ۴ درصد بانک مرکزی است. البته این اقدام سازمان بازنشستگی نیروهای مسلح متفاوت از طرح تفاهم نامه همکاری ساخت صد هزار واحد مسکونی میان وزارت دفاع و وزارت راه مسکن و شهرسازی است. البته از این ۱۰۰ هزار واحد مسکونی، سهمیه ای برای بازنشستگان نیروهای مسلح وجود دارد و زمانی که آن سهمیه را دریافت کنیم به بازنشستگان اعلام می‌شود و ممکن است برای بحث مالی از وام ۱۲۰ میلیون تومانی برای بازنشستگان در این طرح استفاده شود یعنی بازنشستگان در قالب طرح ۱۰۰ هزار واحد مسکونی از وام ۱۲۰ میلیون تومان سازمان بازنشستگی نیروهای مسلح استفاده کنند.

سردار گودرزی درباره اقدامات صورت گرفته برای همسان سازی حقوق بازنشستگان، گفت: در خصوص همسان سازی حقوق بازنشستگان باید بر اساس قانون خدمات کشوری که تصویب و ابلاغ شده است، اقدام شود. البته برای همسان‌سازی حقوق باید برخی از قوانین خدمات کشوری اصلاح شود، هر زمانی که مجلس و دولت اعلام کنند همسان سازی قانونی شده و بر اساس آن اجرا می شود.

وی افزود: سه سال است که بر اساس بودجه‌ای که دولت و مجلس به صورت سالیانه پیش‌بینی می‌کنند، به عنوان کمک به همسان‌سازی برای بازنشستگان در نظر گرفته شده که در حال پرداخت است اما برای اینکه به صورت قانون درآید، نیازمند تصویب مجلس و البته اصلاح قانون است.

رئیس سازمان بازنشستگان نیروهای مسلح هدف این سازمان را ارتقاء منزلت بازنشستگان دانست و گفت: برای بازنشستگان نیروهای مسلح دو موضوع مهم ارتقای منزلت و معیشت را دنبال می‌کنیم. در بحث منزلت تلاش داریم تمام خدماتی که به این عزیزان ارائه می‌شود به سمت خدمات غیرحضوری برود. البته امروز نیز بسیاری از خدماتی که به آنها ارائه می‌شود نیاز به حضور بازنشستگان ندارد و به صورت غیر حضوری انجام می‌شود. هچنین ما به دنبال راه‌اندازی سامانه یا اپلیکیشنی هستیم تا خدمات از این طریق به بازنشستگان ارائه شود.

وی ادامه داد: یک وام ۱۰ میلیون تومانی قرض الحسنه برای بازنشستگانی که فرزندانشان ازدواج می کنند در نظر گرفته شده است و از سوی دیگر بر اساس برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته بازنشستگانی که خودشان و یا همسر و فرزندانشان دچار بیماری صعب العلاج هستند را شناسایی و تحت حمایت قرار می دهیم تا بتوانند بخشی از مشکلات زندگی شان را از این طریق برطرف کنیم.

گودرزی گفت: در حوزه معیشت بازنشستگان نیز اعطای وام قرض الحسنه ۵ میلیون تومانی را دنبال می‌کنیم که برای ۲۰۰ هزار نفر در نظر گرفته شده و تاکنون به بیش از ۱۲۰ هزار نفر این وام اعطا شده است و ان شاءالله تا پایان سال مابقی نیز پرداخت می‌شود.