۰ نفر

مشاور روحانی: قاچاق کالا و ارز نزولی شد

۱۹ آذر ۱۳۹۸، ۱۴:۴۴
کد خبر: 400860
مشاور روحانی: قاچاق کالا و ارز نزولی شد

مشاور رئیس جمهور با بیان این‌که قاچاق کالا و ارز در کشور نزولی شده است، گفت: پیشرفت های خوبی در جهت محدودسازی قاچاق کالا و ارز در کشور داشته ایم.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از تسنیم، مرتضی بانک در نشست با رئیس ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز با اشاره به اقدامات ارزشمند ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز اظهار کرد: پیشرفت های خوبی در جهت محدودسازی قاچاق کالا و ارز در کشور داشته ایم.

وی تصریح کرد:‌ با اقدامات موثر ستاد مبارزه با قاچاق ارز و کالا شاهد روند نزولی قاچاق کالا و ارز در کشور هستیم. این نشاندهنده این است که دستگاه ها با هماهنگی این ستاد و سایر دستگاهای نظارتی موفقیت های ارزشمندی را برای کشور رقم زده اند.

مشاور روحانی با بیان اینکه همکاری خوبی بین دبیرخانه شورایعالی و ستاد مبارزه با کالا و ارز وجود دارد، ادامه داد: تعامل مستمر وزارت کشور و ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز موجب شد موفقیت های چشمگیری در راستای شفافیت و ایجاد سامانه های نظارتی و کنترولی در مجموعه های کشور ایجاد شود.

به گفته بانک، ایجاد شرایط مناسب و یکپارچه برای مبادله اطلاعات و کنترل راه های نفوذی که با دلایلی مختلف از جمله قوانین مسکوت مانده و سوء استفاده از قانون می شد، توانسته تا حدود زیادی موضوع قاچاق در کشور را کنترل کند. 

علی مؤیدی رئیس ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز نیز در این نشست، گفت: نگاه ستاد به دبیرخانه شورایعالی، نگاه مبارزه با قاچاق کالا و ارز از این مناطق نیست، بلکه نگاه همکاری، همراهی، هم افزایی و هم فکری در جهت تسهیل و روان سازی مباحث تجاری و اقتصادی است که خوشبختانه توسط همکاران دبیرخانه شورایعالی توفیقات خوب وموثری در این زمینه حاصل شده است.

وی با بیان این‌که قاچاق یک پدیده پیچیده، پنهان و مرموزی است که ممکن است در تمام نقاط کشور روی دهد، افزود: نگاه ما به مناطق آزاد، نگاه تجاری و اقتصادی است و با توجه به اینکه مناطق آزاد تنها 3 دهم درصد سرزمین اصلی در اختیار دارند کنترل و نظارت دقیق تر و کاملتر بر این مساحت میسر شده است و تلاش ها، زحمات، اثربخشی و توفیقات به دست آمده در این مناطق بیش از آن است که انگ قاچاق را به آنها بزنیم.

رئیس ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز، فرآیندهای ساماندهی امور مربوط به واردات، صادرات و گمرک در مناطق آزاد و ویژه اقتصادی کشور را مثبت ارزیابی کرد و گفت: آنچه در انتظار تجارت ما در آینده است، شفاف سازی و روان سازی است. این فرایندهایی که در دبیرخانه شورایعالی، برای ساماندهی فعالیت های مناطق آزاد و ویژه اقتصادی طراحی شده می تواند الگویی باشد برای شفاف کردن و توسعه تجارت سالم در کشور.