۰ نفر

معاون وزیر کار از عضویت بیش از ۹هزار معلول در تعاونی‌ها خبر داد

۱۳ آذر ۱۳۹۸، ۲۲:۱۴
کد خبر: 400133
معاون وزیر کار از عضویت بیش از ۹هزار معلول در تعاونی‌ها خبر داد

معاونت تعاون وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: شمار توانیابان عضو تعاونی ها به ۹ هزار و ۵۸۴ نفر رسیده و تلاش می شود با تقویت تعاونی‌های توانیاب، در اولویت برنامه‌های بخش تعاون قرار گیرند.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از ایرنا، «محمد کبیری» روز چهارشنبه در حاشیه بازدید یکی از تعاونی های معلولین گفت: معاونت تعاون وزارت کار همواره توجه ویژه‌ای به توانیابان و زنان سرپرست خانوار داشته و بر این اساس تقویت و تغذیه تعاونی‌های توانیاب را در اولویت برنامه‌های بخش تعاون قرار گرفته است. 

معاون تعاون وزارت کار با بیان اینکه برای شکل‌گیری، تقویت و توانمندسازی این تعاونی‌ها گام هایی برداشته شد، ادامه داد: برای نمونه کمک‌های فنی و اعتباری بودجه‌ای برای بهسازی و نوین سازی تجیهزات مورد نیاز این تعاونی‌ها را در اولویت جذب بودجه قرار دادیم.

وی اضافه کرد: امسال برای نخستین بار این بودجه از محل کمک‌های سه دهک اول درآمدی جامعه از ردیف شکل‌گیری و توانمندسازی تعاونی‌ها به استان‌ها ابلاغ شد. 

کبیری با بیان اینکه امیدواریم این تسهیلات به خوبی جذب شود، گفت: براساس تفاهم چهارجانبه معاونت تعاون با سازمان بهزیستی، بانک توسعه تعاون و صندوق ضمانت سرمایه گذاری تعاون با هدف ایجاد زمینه‌های همکاری برای تشکیل و تغذیه تعاونی‌های متشکل از افراد توانیاب برای ارتقای توان علمی، مهارتی و توانمندسازی این افراد و صیانت از اشتغال آنها، امضا شد.

وی گفت: نخستین اقدم اجرایی این تفاهم نامه محقق شد و ۳۰۰ میلیون تومان در اختیار یکی از تعاونی‌ها برای بهسازی فضای کسب وکار و تقویت اشتغال ۱۲۰ نفره اش قرار گرفت. 

معاونت امور تعاون وزارت کار با اشاره به مشکلات پیش روی توانیابان برای حضور موثر در جامعه، افزود: امیدواریم این منابع محدود بتواند بخشی از تقاضای درست جامعه توانیابان را پوشش دهد.

کبیری تاکید کرد: رویکرد جدید معاونت تعاون تمرکز بر توسعه و تقویت تعاونی‌های توانیاب است و امیدواریم سال آینده شاهد اتفاق های  بهتری در این حوزه باشیم.