۰ نفر

ربیعی: باید از روزنه‌های ارتباطات بین‌المللی استفاده کرد

۱۳ آذر ۱۳۹۸، ۲۲:۰۰
کد خبر: 399467
ربیعی: باید از روزنه‌های ارتباطات بین‌المللی استفاده کرد

سخنگوی دولت در جمعی از فعالان اقتصادی و صنعتی، گفت: بخش خصوصی باید نگاه خود را به خارج از کشور معطوف و از روزنه‌های ارتباطات بین‌المللی استفاده کند.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از ایرنا، «علی ربیعی» در نشست هم‌اندیشی گروه توسعه ملی، اضافه کرد: بخش خصوصی باید از هر فرصتی که برای ارتباطات بین‌المللی ایجاد می‌شود، بهره‌ ببرد؛ چنانچه در شرایط کنونی شاهدیم که با همین ارتباطات توانسته‌ایم دانش وارد کنیم.

وی با اشاره به اینکه راه نجات کشور، رشد طبقات متوسط صنعتی است، اضافه کرد: در شرایط فعلی باید از شرکت‌های خصوصی به عنوان کشانه توسعه کشور استفاده کنیم.

سخنگوی دولت با تاکید بر اینکه امروز مردم ایران بیش از هر چیز، به امید نیاز دارند، گفت: مسئولیت‌پذیری و امیدواری دو کلید مهم در بهبود وضع امروز ایران و بنگاه‌های اقتصادی است.

وی به مدیران صنعتی توصیه کرد که به منظور کسب موفقیت، تخصص‌گرایی را در اولویت برنامه‌های خود قرار دهند و از مداخله ذی‌نفعانِ «من غیر حق» جلوگیری کنند.

ربیعی با اشاره به اینکه یک مدیر همواره باید به فکر اتخاذ بهترین تصمیم‌ها باشد، افزود: یکی از مهمترین دلایل موفق نشدن مدیریت بنگاه‌ها این است که نخبه‌پروی انجام نشده است. در حالی که نخبه شناسی و داشتن تفکر توسعه‌ای یکی از راه‌های رشد اقتصادی کشور است.

وی اظهار کرد: در تاریخ، تاکنون هیچ کشوری در هیچ زمانی تحت فشار چنین تحریم‌هایی قرار نداشته است.

ربیعی به شرکت‌ها توصیه کرد: در شرایط کنونی اقتصادی افزایش سرمایه و توسعه‌های کوچک را در دستور کار خود قرار دهند. در دوران تحریم که درآمدهای دولت محدود می‌شود، این دسته از شرکت‌ها باید به توسعه کشور کمک کنند.

بهتر است که آینده را با سناریوهای بدبینانه ترسیم کنیم

«سیدمهدی سدیدی» مدیرعامل گروه توسعه ملی نیز در این نشست، گفت: در وضعیتی که با مشکلات بسیاری دست و پنجه نرم می‌کنیم، دشمن شرایط را به گونه‌ای رقم می‌زند که دچار زوال عقل اقتصادی شویم و قدرت تصمیم‌گیری ما از بین برود.

وی عنوان کرد: بنابر این بهتر است که آینده را با سناریوهای بدبینانه ترسیم کنیم؛ با این حال امیدواریم که شوک‌های قیمتی همان طور که وعده داده شده است، تاثیر زیادی نداشته باشد.

سدیدی ضمن اظهار امیدواری نسبت به اینکه امسال رکورد تولید و فروش توسط این گروه اقتصادی شکسته می‌شود، گفت: از روز اول تمرکز بر تولید بوده و این در حالی است که سود زمانی ارزش دارد که منافع تولید را فدا نکرده باشیم.

مدیرعامل گروه توسعه ملی با اشاره به موضوع خروج بانک‌ها از بنگاه داری، گفت: تاکنون برای ۲۵ مجموعه آگهی واگذاری صادر شده که این شرکت‌ها حدود ۷۰ هزار میلیارد ریال ارزش‌گذاری شده‌اند.

وی همچنین از واگذاری ۵ هزار میلیارد ریال از دارایی‌های این گروه تاکنون خبر داد و اظهار کرد: نخستین صندوق‌های قابل معامله در بورس (ETF) با ارزش ۱۰ هزار میلیارد ریال به زودی عرضه خواهد شد.

شرکت سرمایه گذاری گروه توسعه ملی، یکی از شرکت‌های چند رشته‌ای با سرمایه‌ای بیش از یک هزار و ۶۲۵ میلیارد تومان است که سهامدار عمده پتروشیمی شازند، بانک اقتصاد نوین و شرکت سرمایه گذاری و توسعه صنایع سیمان (سیدکو) و توسعه صنایع بهشهر است.