۰ نفر

اختلاف وجه واریزی در کمک‌های حمایتی خانوارها

۵ آذر ۱۳۹۸، ۱:۳۲
کد خبر: 397346
اختلاف وجه واریزی در کمک‌های حمایتی خانوارها

واریز دور اول کمک‌های حمایتی دولت در حالی انجام شد که در مواردی پرداخت با مبالغ اعلام شده تناسب نداشت و تاکنون توضیحی در این زمینه از دستگاه‌های مربوطه دریافت نشده است.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از ایسنا، در جریان واریز کمک‌های حمایتی دولت برای جبران آسیب ناشی از افزایش قیمت بنزین و برگشت یارانه این بخش به مردم، قرارشد که ۶۰ میلیون نفر در قالب حدود ۱۹ میلیون خانوارمشمول این طرح شوند.

اما رقم مشخصی به ازای هر نفر تعیین نشد بلکه قرار شد به تناسب اعضای خانوار مبالغی پرداخت شود. بر این اساس برای خانوارهای تک‌نفره ۵۵ هزار تومان، دو نفره ۱۰۳ هزار تومان، سه نفره ۱۳۸ هزار تومان، چهارنفره ۱۷۲ هزار تومان و پنج نفره و بیشتر ۲۰۵ هزار تومان تعیین شد.

به هر صورت طی سه مرحله پرداختی‌ها انجام شد که روز شنبه(دوم آذر) مرحله آخر آن در ماه جاری بود.

در حالی انتظار وجود داشت که طبق اعلام، ۶۰ میلیون نفر در گروه‌های هدف مبالغ را دریافت کنند که گزارش‌های دریافتی نشان می‌دهد در بین برخی دریافت‌کنندگان، مبلغ واریزی بر اساس مبالغ اعلامی نبوده است. به عنوان مثال سرپرست یک خانوار سه نفره می‌گوید ۱۰۳ هزار تومان دریافتی داشته در حالی که باید این رقم ۱۳۸ هزار تومان باشد یا در مورد خانوارهای با تعداد بالاتر نیز این اتفاق افتاق افتاده و کمتر از حد اعلام شده واریز شده است.

این تناقض در پرداخت در حالی وجود دارد که باید وزارت کار، تعاون و رفاه اجتماعی به عنوان مسئول شناسایی گروه‌ هدف و اعلام آن برای دریافت در این رابطه پاسخگو باشد و توضیح ارائه کند، ولی تاکنون اطلاعاتی دراین رابطه دریافت نشده که مبنای پرداخت و تعیین رقم آن در خانوارها بر چه اساسی بوده است.

پرداختی کمک حمایتی به ۶۰ میلیون نفر نیز از سوی دستگاه‌های مربوطه شفاف نشده است  و تازه بعد از واریز سه مرحله اول مشخص شد  که برخی خانوارهایی که گفته شده بود جزو گروه‌های هدف هستند، از جمله زنان سرپرست خانوار، معلمان و بازنشستگان دریافتی نداشتند.

در هر صورت افراد معترض به عدم واریز کمک حمایتی می‌توانند شماره ملی سرپرست خانوار خود را  به کد دستوری #۶۳۶۹* ارسال کنند تا مورد بررسی قرار گیرد.