۰ نفر

معاون وزیر اقتصاد:

استعلام‌های اضافی مجوزهای کسب و کار در هیأت مقررات حذف می‌شود

۱ آذر ۱۳۹۸، ۱۵:۴۶
کد خبر: 396494
استعلام‌های اضافی مجوزهای کسب و کار در هیأت مقررات حذف می‌شود

معاون امور اقتصادی وزیر اقتصاد گفت: مقررات اضافی یا بخش‌هایی از استعلام‌ها برای صدور مجوزهای کسب و کار که اضافی هستند، در قالب هیئت مقررات زدایی حذف یا در جهت تسهیل حذف خواهند شد.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از شبکه خبر، محمدعلی دهقان‌دهنوی درباره اقدامات صورت گرفته برای ساماندهی فرایند صدور مجوزهای کسب و کار اظهار داشت: برای ساماندهی نظام مجوزها سامانه هایی طراحی شده است که اطلاعات باید بارگزاری شود.

وی افزود: بالغ بر ۹۰ درصد مجوزهای کسب و کار کشور در سامانه قرار گرفته است. فراتر از آن نیز زیرساخت اتصال بخش صدور مجوز در بستری مشخص در راستای ساماندهی مجوزها فراهم خواهد شد.

معاون اقتصادی وزیر اقتصاد و دارایی ادامه داد: همچنین مقررات اضافی یا بخش‌هایی از استعلام‌ها برای صدور مجوزهای کسب و کار که اضافی هستند، در قالب هیئت مقررات زدایی حذف یا در جهت تسهیل حذف خواهند شد.

دهنوی گفت: زمان صدور مجوزها بسته به نوع مجوز متفاوت است به عنوان نمونه مواردی وجود داشته که صدور مجوز چندین سال نیز طول کشیده است اما سامانه جدید با شفافیت اطلاع رسانی دقیق همراه خواهد بود و روند فرایند تسهیل می شود همچنین استعلام ها و اطلاعات شناسایی در داخل دستگاه ها انجام خواهد شد.

وی با بیان اینکه بستر کار فراهم شده است گفت: در سامانه جدید کسب و کار امکان استعلام در دستگاه ایجاد شده و اطلاعات هویتی، تحصیلی، نظام وظیفه و پایه ای یک مجوز الکترونیکی شده است که با راه اندازی کامل سامانه انجام این امور به کمتر از چند ثانیه خواهد رسید.

معاون وزیر اقتصاد افزود: اصلاحیه قانون فضای کسب و کار در مجلس تصویب شده است و با تایید شورای نگهبان ابلاغ خواهد شد.