سرمایه‌گذاری در سکه به دلیل ریسک پایین، سال‌هاست مورد توجه مردم قرار دارد اما سال گذشته در پی جهش بی‌سابقه قیمت سکه تمایل مردم برای ورود به این بازار بیشتر شد.

اقتصادآنلاین - فاطمه اکبرخانی؛ بررسی قیمت سکه امامی و قدیم نشان می‌دهد که اگر طی سال گذشته و امسال، ۱۰۰میلیون تومان در این بازار سرمایه‌گذاری کرده بودید، در نیمه اول سال۹۷ حدود ۵۰میلیون تومان سود و در شش ماهه ابتدایی امسال حدود ۲۰میلیون تومان ضرر می‌کردید.

بهاى هر قطعه سکه امامى در ابتداى فروردین ماه سال٩٧ حدود یک میلیون و ٦٢٠هزار تومان بود که در پایان نیمه اول همان سال با ١٣١درصد افزایش معادل تقریبا دو میلیون تومان، به قیمت سه میلیون و ٧٥٠هزار تومان صعود کرد.

بازدهی خرید ۱۰۰میلیون سکه در  نیمه اول سال‌های۹۷و ۹۸

طراحی اینفوگرافیک: شبنم نعیمی

این سکه در سال ٩٨ کار خود را با قیمت حدودى چهار میلیون و ٦٣٠هزار تومان آغاز کرد و بعد از گذشت شش ماه از سال با افت ١٣.٥درصدى به چهار میلیون و ٦٠هزار تومان رسید.

همچنین قیمت سکه طرح قدیم در فروردین ماه سال٩٧ حدود یک میلیون و ٥٧٠هزار تومان بود که با ١٦٦درصد جهش قیمتى، در شهریور ماه به چهار میلیون و ١٩٠هزار تومان افزایش یافت؛ این در حالیست که قیمت این سکه در فروردین ماه ٩٨ حدود چهار میلیون ٤٠٠هزار تومان بود که در پایان نیمه اول سال با ٩درصد کاهش به چهار میلیون تومان رسید.

بر اساس این گزارش، التهابات قیمت سکه در سال٩٧ باعث جذابیت این بازار براى سرمایه گذارى شده بود اما در سال٩٨ به خصوص نیمه اول سال، با ثبات قیمت ها و بعضا روند کاهشى که در پیش گرفت جذابیت خود را براى سرمایه گذارى از دست داد.