۰ نفر

مدیرعامل سازمان هدفمند‌سازی یارانه‌ها؛

جزئیات عملکرد 7ماهه مصارف هدفمندی/ پرداخت 2600میلیارد تومان به سلامت

۱۴ آبان ۱۳۹۸، ۱۲:۵۸
کد خبر: 392428
جزئیات عملکرد 7ماهه مصارف هدفمندی/ پرداخت 2600میلیارد تومان به سلامت

مدیرعامل سازمان هدفمند سازی یارانه‌ها با اشاره به جزئیات عملکرد 7 ماهه مصارف هدفمندی یارانه‌ها گفت:‌ تاکنون 2600 میلیارد تومان به طرح تحول سلامت اعتبار داده شده است.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از فارس، اکبر ایزدی، درباره عملکرد هفت ماهه سازمان هدفمندی سازی یارانه‌ها اظهار داشت: طبق تبصره 14 قانون بودجه سال جاری این سازمان در جهت مصارف تعیین شده مبالغی را هزینه کرده است و تاکنون بالغ بر 25 هزار 695 میلیارد تومان یارانه نقدی و غیر نقدی پرداخت شده است.

مدیرعامل سازمان هدفمند سازی یارانه‌ها با بیان اینکه یکی از مواد قانونی بودجه مربوط به کاهش فقر مطلق است،‌ گفت: طبق قانون در این مدت 4 هزار 946 میلیارد تومان بدین منظور هزینه شده است. همچنین طرح تحول سلامت 2 هزار  600 میلیارد تومان دریافت کرد.

وی در مورد پرداختی به کشاورزان نیز بیان داشت:‌ در رابطه با خرید تضمینی گندم از کشاورزان بالغ بر 3440 میلیارد تومان هزینه شده است. علاوه بر موارد فوق 2 هزار 85 میلیارد تومان برای سایر اهداف مندرج در ماده 79 قانون برنامه ششم توسعه تخصیص یافت.

ایزدی در پاسخ به این سوال که حمایت‌ها و کمک سازمان هدفمندسازی یارانه‌ها در سال جاری چقدر بوده است، بیان داشت: مبلغ 300 میلیارد تومان به وزارت علوم و تحقیقات بابت تامین غذای دانشجویان و مبلغ 40 میلیارد تومان به سازمان زندان ها و اقدامات تامینی و امنیتی بابت تامین غذای زندانیان  پرداخت شد.

IIpHErztrBTJ

مدیرعامل سازمان هدفمندی سازی یارانه‌ها با اشاره به اینکه به زودی 15 میلیارد تومان بابت تامین غذای دانشجویان به وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی کشور پرداخت می‌شود، یادآور شد: مبلغ 160 میلیارد تومان بابت کمک به رزمندگان معسر هزینه و همچنین مبلغ 150 میلیارد تومان در جهت کمک به مسکن محرومان به نهادهای حمایتی پرداخت شد.

وی در مورد دیگر هزینه‌های انجام شده عنوان کرد: مبلغ 225 میلیارد تومان در جهت کمک به حمل و نقل ریلی کشور و بیش از 50 میلیارد تومان در جهت کمک به تولید و اشتغال هزینه از جمله این موارد است.

ایزدی تاکید کرد: سازمان هدفمندسازی یارانه ها در سال 1398 همانند سال گذشته حتی یک ریال از بودجه عمومی استفاده نکرده است و در طرح تحول سلامت، کاهش فقر مطلق و خرید تضمینی گندم نیز کمک های قابل توجهی به بودجه عمومی کشور از محل منابع ناشی از اجرای قانون هدفمندکردن یارانه ها کرده است.