۰ نفر

ساخت واحد دوم نیروگاه بوشهر 19آبان آغاز می‌شود

۱۳ آبان ۱۳۹۸، ۱۹:۵۲
کد خبر: 392288
ساخت واحد دوم نیروگاه بوشهر 19آبان آغاز می‌شود

خبرگزاری ریانووستی روسیه به نقل از سفارت روسیه در تهران اعلام کرده است که ساخت واحد دوم نیروگاه بوشهر 19 آبان ماه امسال آغاز می‌شود.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از ایرنا، در این خبر که امروز دوشنبه منتشر شد، گفته شده است که سفارت روسیه در تهران خبر داده است، مراسم رسمی ریختن بتن ریزی 10 نوامبر است و این اقدام به معنی شروع به کار رسمی عملیات عملی ساخت واحد دوم نیروگاه هسته‌ای بوشهر است.

چندی پیش «بهروز کمالوندی» درباره همکاری ایران و روسیه در نیروگاه بوشهر گفته بود: عملیات احداث نیروگاه 2و 3 مطرح است که از نظر زمانی 3-4 ماه از زمان پیش بینی شده جلوتر است و اگر دو سال است که کار را شروع کردیم حدود دو سال و چهار ماه جلو آمدیم.
سخنگوی سازمان انرژی اتمی تصریح کرد: یک اقدام احمقانه آمریکائی ها این بود که اعلام کردند نیروگاه‌های جدید بوشهر تحت تحریم است. در حالی که روسیه در حال احداث این واحدهاست و گفته تحریم‌های آمریکا را قبول ندارد و اجرا نمی‌کند. بنابراین اقدام آمریکا فقط یک حرف است و نمی‌تواند مانعی ایجاد کند.

براساس برنامه‌ای که پیشتر اعلام شده بود، سال 2024 دومین واحد نیروگاه بوشهر به صورت روشن تحویل ایران می‌شود و سال 2026 نیز برق سومین نیروگاه وارد شبکه انتقال انرژی خواهد شد که در مجموع توان تولید برق هسته‌ای با یک هزار مگاوات نیروگاه اول، به بیش از سه هزار و 100 مگاوات افزایش خواهد داد.​