۰ نفر

وزیر امور اقتصادى و دارایى اعلام کرد؛

اقتصاد ایران ظرفیت سرکوب تلاطمات را دارد/ وضعیت کشور بهبود یافته اما با نقطه مطلوب فاصله داریم

۱۳ آبان ۱۳۹۸، ۱۹:۰۳
کد خبر: 392263
اقتصاد ایران ظرفیت سرکوب تلاطمات را دارد/ وضعیت کشور بهبود یافته اما با نقطه مطلوب فاصله داریم

وزیر امور اقتصادى و دارایى با تاکید بر اینکه شرایط اقتصادى کشور روند روبه بهبود در پیش گرفته، گفت: اگرچه همچنان با نقطه مطلوب فاصله داریم اما اقتصاد ایران ظرفیت جهش و سرکوب تلاطمات را دارد.

به گزارش خبرنگار اقتصادآنلاین، فرهاد دژپسند عصر امروز در نوداُمین نشست شوراى گفت و گوى دولت و بخش خصوصى با اشاره به روز ١٣آبان اظهار کرد: علاوه بر وقایع تاریخى و سیاسى، سال گذشته١٣ آبان با شروع دور جدید تحریم هاى آمریکا علیه ایران نماد اقتصادى هم پیدا کرد.

وى ادامه داد: به رغم اینکه تحریم هاى ظالمانه آمریکا با ادعاى تغییر رژیم ایران آغاز شد، اما خوشبختانه امروز شاهد نقش بر آب شدن اهداف آن ها هستیم.

دژپسند با بیان اینکه امروز با گذار از دوره تلاطم در راه رسیدن به شرایط بهبود هستیم، تاکید کرد: شرایط امروز شاید مطلوب نباشد اما با آنچه که دشمن هدف گذارى کرده بود خیلى فرق داریم؛ صادرات غیرنفتى کشور در هفت ماهه نخست امسال در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته ١١درصد افت داشته اما در شرایط فعلى روند قابل قبولى داریم.

وى افزود: اگرچه آمار به ظاهر نگران کننده است اما واقعیت متفاوتى دارد؛ سال گذشته وعده داده بودم که قیمت پایه هاى صادراتى را اصلاح کنم و امروز شاهد کاهش ٣٠درصدى قیمت پایه هاى صادراتى هستیم.

دژپسند خاطرنشان کرد: اگر بازار ارز به تعادل رسیده و اقتصاد روند روبه بهبودى دارد، نتیجه تلاش آحاد مردم بوده و خوشبختانه امروز نقش تاریخى قابل انتظار بخش خصوصى ایفا شد.

وزیر امور اقتصادى و دارایى در پایان گفت: شش ماهه اول امسال نشان داد اقتصاد ایران ظرفیت جهش و سرکوب تلاطمات را دارد؛ امروز که یکسال از آغاز شرایط بد دور جدید مى گذرد باید بگوییم که مى توانیم شرایط را با همدلى یکدیگر به وضعیت مطلوب برسانیم.

واکنش دژپسند به موضوع سرکوب نرخ ارز از سوی دولت

فرهاد دژپسند، وزیر اقتصاد در واکنش به صحبت‌های عزیز اکبریان، رییس کمیسیون صنایع و معادن مجلس در جلسه شوراى گفت‌وگوى دولت و بخش خصوصى که اظهار کرد نرخ ارز سرکوب شده و قیمت واقعى این نیست و همه این را مى‌دانیم، گفت: ما واقعا نرخ ارز را سرکوب نکرده‌ایم.