۰ نفر

بدهی 500میلیارد ریالی وزارت‌ علوم به بازنشستگان

۹ آبان ۱۳۹۸، ۱۹:۵۸
کد خبر: 391339
بدهی 500میلیارد ریالی وزارت‌ علوم به بازنشستگان

در حالی که سال 98 از نیمه گذشته وزارت علوم هنوز پاداش پایان خدمت بازنشستگان هیات علمی و غیرهیات علمی سال 97 را به طور کامل تسویه نکرده است و به ۵۰۰ میلیارد ریال اعتبار دیگر نیاز دارد.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از فارس، محمدتقی نظرپور معاون اداری، مالی و مدیریت منابع وزارت علوم، تحقیقات و فناوری بار دیگر تامین اعتبار برای پرداخت پاداش پایان خدمت بازنشستگان دانشگاهی را از سازمان برنامه و بودجه کشور درخواست کرده است.

به گفته وی،‌ براساس اسناد و مدارک دریافت شده از دانشگاه‌ها، مراکز و موسسات آموزشی و پژوهشی و پارک‌های علم و فناوری این وزارت موفق به پرداخت بخش قابل توجهی از پاداش پایان خدمت بازنشستگان هیئت علمی و غیرهیئت علمی سال ۱۳۹۷ به تعداد ۱۱۷۸ نفر شده است. کسانی که پاداش پایان خدمت را در سال 97 دریافت کرده‌اند ۲۵۱ نفر عضو هیئت علمی و ۹۲۷ نفر از کارکنان غیر هیئت علمی بوده‌اند.

*۱۱۷۸ نفر پاداش گرفتند، 500 میلیارد ریال دیگر نیاز است

نظرپور ادامه داد: اما برای تسویه کامل با سایر بازنشستگان سال گذشته به مبلغی معادل ۵۰۰ میلیارد ریال نیاز است که از این مبلغ ۳۸ میلیارد ریال آن متعلق به ۴۷ نفر از کارکنان بازنشسته دانشگاه پیام نور است.

 اگر ۳۸ میلیارد ریال متعلق به ۴۷ نفر از دانشگاه پیام نور باشد صرف‌نظر از تفاوت شغلی‌، تقریبا هر نفر حدود 80 میلیون تومان پاداش پایان خدمت می‌گیرد.

وی خاطر نشان کرد: این موضوع یکی از نگرانی‌های وزارت علوم است و وزیر علوم طی مکاتبه‌ای با رئیس سازمان برنامه و بودجه کشور خواستار تخصیص باقی اعتبار لازم شده است.

* پاداش پایان خدمت بازنشستگان سال ۹۸ هم به زودی اضافه می‌شود

در حالی که سال ۹۸ به نیمه رسیده پاداش پایان خدمت بازنشستگان هیات علمی و غیر هیات علمی سال ۹۷ هنوز به طور کامل تسویه نشده است و بنابراین تامین اعتبار برای پرداخت پول پاداش پایان خدمت بازنشستگان دانشگاهیانی که امسال بازنشسته می شوند خود معضل دیگری پیش روی وزارت علوم خواهد بود.

نظر پیش از این در این باره گفته: سازمان برنامه و بودجه باید مساعدت کند تا بتوانیم پول بازنشستگان امسال را هم بپردازیم.