۰ نفر

اقتصادآنلاین گزارش می‌دهد؛

بررسی شاخص امنیت جهانی بهداشت/ کدام کشورها برای مقابله با بیماری‌های همه‌گیر آمادگی دارند؟

۷ آبان ۱۳۹۸، ۱۰:۱۷
کد خبر: 390814
بررسی شاخص امنیت جهانی بهداشت/ کدام کشورها برای مقابله با بیماری‌های همه‌گیر آمادگی دارند؟

در حال حاضر، کشورهای ایالات متحده و بریتانیا، بالاترین سطح آمادگی را نسبت به سایر نقاط جهان، برای مقابله با بیماری‌های همه‌گیر دارند.

اقتصادآنلاینمهسا نجاتی؛ شاخص امنیت جهانی بهداشت در هفته گذشته منتشر شد و میزان آمادگی کشورهای سراسر جهان برای مقابله با بیماری‌های همه‌گیر، مورد بررسی قرار گرفت.

گفتنی است که بررسی این مسئله، پس از شیوع بیماری ابولا در غرب آفریقا در سال 2014، که خسارات فراوانی را به بار آورد و موجب کشته شدن بیش از 10 هزار نفر شد، مورد توجه قرار گرفت. این موضوع باعث شد بسیاری از کشورهای جهان، میزان آمادگی خود را در برابر اینگونه بیماری‌ها افزایش دهند.

این شاخص، سطح آمادگی کشورها، با تمرکز بر اینکه آیا امکانات مناسب و کافی برای مقابله با شیوع بیماری‌های همه‌گیر در مقیاس بزرگ دارند را مورد تجزیه و تحلیل قرار داده است.

قابل ذکر است که این بررسی در مقیاس 0 تا 100 اندازه‌گیری شده و امتیاز 100 نشان‌دهنده بالاترین میزان آمادگی است.

بدون تعجب، کشورهایی که درآمد بالاتری دارند، از این نظر نیز در سطح بالایی از آمادگی قرار دارند.

ایالات متحده، بریتانیا، هلند، استرالیا و کانادا به ترتیب در جایگاه اول تا پنجم لیست کشورهایی که بیشترین آمادگی را برای مقابله با بیماری‌های همه‌گیر دارند، قرار گرفتند.

در نمودار ارائه شده، به ترتیب کشورهایی که بالاترین سطح آمادگی برای مقابله با بیماری‌های همه‌گیر را دارند، مشاهده می‌کنید؛

WhatsApp Image 2019-10-29 at 10.04.38 AM