۰ نفر

اقتصاد ایران به سمت رونق در حرکت است

۲۴ مهر ۱۳۹۸، ۲۲:۴۳
کد خبر: 388230
اقتصاد ایران به سمت رونق در حرکت است

وزیر صنعت، معدن و تجارت با بیان اینکه اقتصاد ایران به سمت رونق در حرکت است، گفت: بر اساس اعلام بانک جهانی، اقتصاد ایران در سال آینده رشد مثبت را خواهد داشت.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از مهر، رضا رحمانی چهارشنبه شب در بدو ورود به بوشهر در جمع خبرنگاران اظهار داشت: در سفر به استان بوشهر، علاوه بر نشست با نمایندگان و مسئولان استان و نشست با فعالان اقتصادی، چند طرح صنعتی و تولیدی افتتاح و یا آغاز می‌شود.

وی با اشاره به اینکه در حوزه صنایع دریایی بازدیدهایی را داریم ادامه داد: توسعه صنایع دریایی یکی از برنامه‌های مهم امسال است و حمایت لازم را در این زمینه خواهیم داشت.

وزیر صنعت، معدن و تجارت اضافه کرد: تلاش ویژه‌ای را برای رونق تولید خواهیم داشت و در استان بوشهر نیز برنامه‌های مهمی در این راستا انجام می‌شود و امیدواریم بتوانیم در راستای رونق اقتصاد استان بوشهر در حوزه تجارت و صادرات باشیم.

حرکت به سمت ثبات و رونق

وی با اشاره به اقدامات صورت گرفته در حوزه سود بازرگانی، ادامه داد: اقدامات خوبی در زمینه سود بازرگانی صورت گرفته است که رونق بالایی را در پی خواهد داشت و باعث رونق داد و ستد با کشورهای همسایه خواهد شد.

رحمانی با اشاره به اینکه تلاش جدی برای رونق اقتصادی در استان بوشهر صورت گرفته است، خاطرنشان کرد: در سال جاری آمارها بیانگر این است که اقتصاد ایران به سمت ثبات و رونق  در حرکت است که هم منابع داخلی و هم منابع بین‌المللی بر این موضوع تاکید دارد.

رشد اقتصادی مثبت

وی با بیان اینکه بر اساس اعلام بانک جهانی اقتصاد ایران در سال آینده رشد مثبت را خواهد داشت افزود: در سه ماهه چهارم سال قبل رشد اقتصادی منفی بود، در سه ماهه نخست امسال رشد منفی خارج شد و در سه ماهه دوم مثبت بوده است.

وزیر صنعت، معدن و تجارت با بیان اینکه در زمینه‌های مختلف شاهد بهبود وضعیت تولید و اقتصاد کشور هستیم، افزود: در زمینه کالاها و محصولات منتخب با رشد روبرو بوده ایم و در مس، سیمان، صنایع غذایی، پتروشیمی و . . . به جز یکی دو مورد از جمله خودرو شاهد بهبود وضعیت هستیم.

اقتصاد ایران شرایط جدیدی دارد

وی با بیان اینکه اقتصاد ایران شرایط جدیدی پیدا کرده است، تاکید کرد: در عرصه اقتصاد در مرحله تیک‌آف هستیم و در بوشهر هم انتظار داریم که همه پای کار باشند و دوره شکوفایی و دوره رشد جدید را تجربه کنیم.

رحمانی با بیان اینکه برنامه امسال فعال‌سازی دو هزار واحد راکد است، افزود: علاوه بر حفظ وضعیت تولید فعلی، فعال‌سازی ظرفیت خالی واحدها را دنبال می‌کنیم و به دنبال رونق تولید در واحدها راکد هستیم. این هدف در شش ماهه نخست سال محقق شده است.