۰ نفر

واعظی: تردد زائرین در مرز مهران نسبت به سال گذشته 3برابر شده است

۱۸ مهر ۱۳۹۸، ۱۰:۲۵
کد خبر: 386732
واعظی: تردد زائرین در مرز مهران نسبت به سال گذشته 3برابر شده است

رئیس دفتر رئیس جمهور گفت: در 24 ساعت گذشته بیش از 180 هزار زائر از مرز مهران تردد کرده‌اند که نسبت به سال گذشته 3 برابر شده است.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از فارس، محمود واعظی رئیس دفتر رئیس جمهور در ارتباط زنده با شبکه خبر از مرز مهران، گفت: امروز از ایلام به سمت مهران آمده و از این مرز بازدیدی کردیم.

وی افزود: مهمترین موضوع برای ما در مرزها مسأله جاده و ترافیک سنگین آن بود این در حالی است که وضعیت سال جاری اصلاً قابل قیاس با سال گذشته نیست.

رئیس دفتر رئیس جمهور تصریح کرد: در 24 ساعت روز گذشته بیش از 180 هزار زائر از مرز مهران تردد کرده‌اند این در حالی است که نسبت به سال گذشته در همین روز ما شاهد سه برابر شدن تردد زائرین هستیم.

واعظی گفت: پیش‌بینی استاندار و مسؤولین ایلام و وزارت راه و شهرسازی در ساخت جاده‌ها و پل‌ها بسیار درست بوده و اقدامات خوبی صورت گرفته است

وی تصریح کرد: جاده مهران دو باند شده و امنیت آن کاملاً تأمین است ضمن اینکه تردد در این جاده هم روان بوده و مردم به سمت مرزها در حال حرکت هستند.

رئیس دفتر رئیس جمهور خاطرنشان کرد: پارکینگ عمومی در مرز مهران در سال گذشته ظرفیت 70 هزار خودرو را داشت اما در سال جاری این ظرفیت سه برابر شده و به 200 هزار پارکینگ رسیده است.

وی تصریح کرد: ایجاد سایه‌بان و افزایش سرویس‌های بهداشتی و رفع نیازمندی‌های زائرین بخش دیگری از اقداماتی است که در این مرز انجام شده است.

واعظی گفت: استقرار موکب‌های متعلق به مردم استان ایلام که افتخار خادمی زائرین را دارند و موکب‌های دیگر استان‌ها باعث شده تا مردم با رفاه بهتری به سفر زیارتی و دینی خود برسند.

رئیس دفتر رئیس جمهور گفت: امروز با مردم و تعدادی از نیروهای نظامی، انتظامی و گمرک صحبت کرده و مشکلات آنها را جویا شدم.

وی با بیان اینکه مرز مهران 24 ساعته است گفت: حضور مردم در این مرز بسیار گسترده بوده و امیدوارم این سفر با امنیت کامل انجام شده و زائرین با سلامت به سفر زیارتی خود رفته و در صحت کامل به کشورمان بازگردند.