۰ نفر

اختتامیه اولین دوره‌ تخصصی مبارزه با مفاسد اقتصادی

۱۳ مهر ۱۳۹۸، ۲۳:۵۵
کد خبر: 385606
اختتامیه اولین دوره‌ تخصصی مبارزه با مفاسد اقتصادی

اختتامیه اولین دوره تخصصی مبارزه با مفاسد اقتصادی روز جمعه مورخ ۱۲مهر ۹۸در مجتمع فرهنگی دانشجویی ۱۳آبان (لانه جاسوسی سابق آمریکا) برگزار شد.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از مهر، اولین دوره تخصصی مبارزه با مفاسد اقتصادی توسط قرارگاه ملی مبارزه با مفاسد اقتصای دهم تا دوازدهم مهرماه امسال در تهران برگزار و اهداف برگزاری آن ایجاد شبکه‌ای منسجم برای مبارزه با مفاسد اقتصادی،  گسترش راهبرد مبارزه‌ سیستمی با مفاسد و مبتنی بر پیشگیری از وقوع فساد و آموزش و تمرین مطالبه‌گری تخصصی در زمینه‌ مبارزه با مفاسد اقتصادی اعلام شده بود. 

سرفصل های دوره تخصصی مبارزه با مفاسد اقتصادی بررسی مباحث تخصصی مفاسد در حوزه های قاچاق، زمین خواری،سلامت، مسکن، مالیات و... بود و در کارگاه های مهارتی این دوره توانایی شرکت کنندگان در مطالبه گری و تشکیل پویش اجتماعی، مهارت های حقوقی مطالبه گری، جریان سازی رسانه ای و آشنایی با برخی ابزارهای مطالبه گری افزایش یافت.

در این دوره اساتید و سخنرانانی از جمله زاکانی،‌ بهادری، محبی، قهرمانی، یوسفیان، شیرازیان، طاهرنژاد، سلیمی و فرد حسینی حضور داشتند.

در مراسم اختتامیه این دوره داوود گودرزی دبیر قرارگاه ملی مبارزه با مفاسد اقتصادی ضمن تشکر از تشکل ها و رسانه هایی که در برگزاری این دوره همکاری داشتند، به سوالات شرکت کنندگان پاسخ داد.

وی با اشاره به اهمیت تشکیلات سازی مهمترین اقدام شرکت کنندگان پس از پایان دوره را مبارزه تخصصی با مفاسد و تشکیلات سازی دانست که این تشکیلات آحاد مردم و اقشار مختلف را در بر می گیرد که استاد و دانشجو و تولیدکننده و کشاورز و کارگر و حقوقدان و ... را شامل می شود و باید در سه سطح حاکمیتی و نخبگانی و مردمی با جامعه سخن گفت و ارائه راهکار کرد.

وی با اشاره به ظرفیت های موجود، قرارگاه ملی مبارزه با مفاسد اقتصادی را پشتوانه محتوایی تخصصی و علمی شرکت کنندگان اعلام کرد که با همکاری و هم افزایی هم به تقویت محتوا و مبارزه تخصصی با مفاسد خواهند افزود.

گودرزی گفت: قرارگاه قصد موازی کاری با دستگاه های دولتی را ندارد و هدفش از روز ابتدایی تشکیل کمک به دستگاه های حاکمیتی و مطالبه گری برای انجام وظافیشان در راستای شفافیت، مبارزه با مفاسد و حمایت از تولید ملی بوده است.

دبیر قرارگاه ملی مبارزه با مفاسد اقتصادی با اشاره به تجارب موفق قرارگاه شرکت کنندگان را به صبر و تلاش حداکثری برای مبارزه با مفاسد اقتصادی فراخواند که در کنار مبارزه تخصصی با مفاسد باید صبر و استمرار در حرکت هم داشت.

در پایان مراسم سعیدتواناراد مسئول برگزاری دوره ضمن تشکر از حضور شرکت کنندگان و اعلام ادامه داشتن ارتباط قرارگاه با شرکت کنندگان گواهی ها دوره را به دانش پژوهان شرکت کننده در دوره تحویل داد.

توانا راد از برنامه ریزی برگزاری دوره های تخصصی مبارزه با مفاسد اقتصادی در آینده در استان ها نیز خبر داد.