۰ نفر

آمریکایی‌ها چقدر مالیات می‌دهند؟

۸ مهر ۱۳۹۸، ۲۱:۱۶
کد خبر: 384503
آمریکایی‌ها چقدر مالیات می‌دهند؟

میزان درآمد‌های مالیاتی دولت آمریکا اکنون از ۳.۵تریلیون دلار عبور کرده است.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از ایسنا، میزان درآمد های مالیاتی دولت این کشور تا پایان ماه سپتامبر به سه تریلیون و ۵۱۶ میلیارد و ۴۵۱ میلیون ۹۰۰ هزار دلار رسیده است. میزان درآمد مالیاتی هر شهروند آمریکایی تا پایان ماه سپتامبر به طور متوسط ۱۰ هزار و ۶۶۶ دلار و میزان درآمد هر مالیات دهنده آمریکایی به طور متوسط ۲۸ هزار و ۵۵۱ دلار بوده است.

از طرف دیگر میزان مالیات بر درآمد دولت آمریکا تا پایان ماه سپتامبر به یک تریلیون و ۷۵۵ میلیارد و ۶۳۴ میلیون دلار رسیده است. این میزان درآمد برای مالیات ها بر درآمد شرکت های آمریکایی ۲۲۴ میلیارد و ۷۹۷ مییلیون دلا بوده است.

تا پایان ماه سپتامبر، نسبت درآمد به تولید ناخاص داخلی این کشور به ۱۶.۳۵ درصد رسیده است. بین بازه زمانی ۱۹۰۰ تا ۲۰۱۹ بیشترین نسبت درآمد به تولید ناخالص داخلی آمریکا مربوط به سال ۲۰۰۰ با ۱۹.۵ درصد و بیشترین نسبت مخارجبه تولید ناخالص داخلی مربوط به سال ۲۰۰۰ با ۱۷.۴۵ درصد تولید ناخالص داخلی بوده است.

حجم تولید ناخالص داخلی آمرکیا در بازه دوازده ماهه منتهی به سپتامبر به ۲۱ تریلیون و ۵۰۹ میلیارد و ۶۷۴ میلیون دلار رسیده است که بدین ترتیب، امریکا جایگاه خود را به عنوان بزرگ ترین اقتصاد جهان حفظ کرده است.

جمعیت امریکا در حال حاضر ۳۲۹ میلیون ۷۳۶ هزار و ۶۵۸ نفر است که از این تعداد، ۱۵۸ میلیون و ۵۳ هزار و ۴۰۳ نفر در بازار کار مشارکت داشته اند. از بین جمعیت شاغل آمریکایی، ۱۲۵ میلیون و ۷۵۷ هزار و ۶۶۰ نفر در بخش خصوصی مشغول به کار بوده اند و ۸ میلیون ۸۹۲ هزار و ۴۶۵ نفر نیز خود اشتغال بوده اند.

از بین کل شاغلین آمریکایی، ۱۳۰ میلیون و ۹۵۴ هزار و ۸۳۸ نفر به صورت تمام وقت و ۲۶ میلیون و ۹۷۷ هزار و ۷۴۷ نفر به صورت پاره وقت مشغول به کار بوده اند. هم چنین ۵۳ میلیون و ۷۹۱ هزار و ۷۲ نفر بازنشسته تا پایان این ماه در امریکا بوده اند.