طبق آمار ارائه شده توسط صندوق بین‌المللی پول، چین به عنوان قدرتمندترین اقتصاد جهان، تا سال 2030نیز در همین جایگاه باقی خواهد ماند.

اقتصادآنلاینمهسا نجاتی؛ با نگاهی به تولید ناخالص داخلی در سطح جهان، با در نظر گرفتن میزان قدرت خرید و هزینه زندگی، چین با دارا بودن تولید ناخالص داخلی 25 هزار میلیارد دلاری در سال 2018، قدرتمندترین اقتصاد جهان شناخته شد. این در حالی است که با توجه به پیش‌بینی انجام شده توسط صندوق بین‌المللی پول، این کشور تا پایان سال 2019، 6.3 درصد رشد در تولید ناخالص داخلی را تجربه کن که برای چین یک پیشرفت نسبتا متوسط است.

گفتنی است که ایالات متحده، با تولید ناخالص داخلی 20 هزار میلیارد دلاری در سال 2018، و با پیشرفت 2.3 درصدی در این زمینه تا پایان سال جاری، همچنان در جایگاه دوم قرار داشته باشد.

جالب توجه است که کشورهای آسیایی، در میان 10 اقتصاد برتر جهان، بیشترین پیشرفت را نسبت به سایر کشورها نشان داده‌اند.

همچنین، طبق اعلام صندوق بین‌المللی پول، انتظار می‌رود چین و ایالات متحده، تا سال 2024، همچنان در صدر لیست قدرتمندترین اقتصادهای جهان قرار داشته باشند، در حالی که از سوی دیگر پیش‌بینی می‌شود اندونزی از آلمان پیشی بگیرد.

قابل ذکر است که پیش‌بینی می‌شود تا سال 2030، هند در جایگاه دوم قرار گرفته و از ایالات متحده جلو بزند. در آن زمان چین هنوز هم در جایگاه نخست قرار خواهد داشت.

در نمودار ارائه شده، قدرتمندترین اقتصادهای جهان در سال 2018، و همچنین پیش‌بینی میزان افزایش تولید ناخالص داخلی آنها تا پایان سال جاری را مشاهده می‌کنید؛

6cef58ec-7280-44d9-b91a-767eff65c8eb