۰ نفر

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی؛

مردم با تعاونی‌هاسازگارترند/ فعالیت بیش‌از ۹۰هزار تعاونی در کشور

۹ شهریور ۱۳۹۸، ۱۲:۰۰
کد خبر: 377401
مردم با تعاونی‌هاسازگارترند/ فعالیت بیش‌از ۹۰هزار تعاونی در کشور

به مناسبت آغاز هفته تعاون، وزیر کار با حضور در مرقد مطهر بنیانگذار انقلاب اسلامی ضمن تجدید میثاق با آرمان‌های امام راحل با آیت‌الله سید حسن خمینی دیدار کرد.

به گزارش اقتصادآنلاین،  محمد شریعتمداری با بیان اینکه تعاون در جمهوری اسلامی نه تنها یک نوع یا الگویی از نظام اقتصادی بلکه یک فکر و اندیشه اجتماعی و اقتصادی است، گفت: هرچند که سابقه این فکر به پیش از انقلاب بر می‌گردد و نمونه‌هایی از تشکیل تعاونی در سال ۱۳۰۳ در ایران بوده که به مرور زمان قوانین آن تغییر کرده است.

وی ادامه داد: با پیروزی انقلاب  اسلامی شکل نوینی از تعاونی‌ها برای رسیدن به اهدافی مقدس شکل گرفت و در سال ۱۳۷۰ هم با تاسیس وزارتخانه تعاون حرکت در این مسیر ادامه یافت اما متاسفانه با پایان یافتن جنگ حمایت از تعاونی‌ها کمتر شد.

وزیر کار با بیان اینکه پس از شروع تحریم‌ها با شرایط سخت اقتصادی مجددا رویکرد جدیدی به تعاونی‌ها شکل گرفت، افزود: تعاونی نوعی مردمی سازی اقتصاد است که مردم با آن نسبت به سایر اشکال خصوصی‌سازی سازگارتر هستند.

شریعتمداری در پایان خاطرنشان کرد: امروزه در کشور بالغ بر ۹۰هزار تعاونی در ۱۴ رشته مشغول به کار هستند که امیدواریم در آینده بتوانند نقش سیاسی، اجتماعی و اقتصادی خود را پررنگ تر از گذشته ایفا کنند.