۰ نفر

عضو مجمع تشخیص در نشست هم‌اندیشی خانواده بزرگ گروه توسعه ملی:

منافع حاکمیت در شفاف‌سازی است

۹ شهریور ۱۳۹۸، ۱۰:۴۳
کد خبر: 377378
منافع حاکمیت در شفاف‌سازی است

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام در نشست هم‌اندیشی خانواده بزرگ گروه توسعه ملی، از اعتماد بعنوان نیاز جامعه‌ی کنونی و نیروی محرکه چرخه‌ی تجاری یاد کرد و آن را اساس تولید ثروت، سرمایه‌گذاری و همچنین آفت مسیر اعتماد را، کنترل و تقویت بنیادها دانست.

به گزارش اقتصادآنلاین؛ محمد فروزنده اظهار کرد: پس از اعتماد، باید شجاعت را توسعه داد، به طوریکه اگر جامعه‌ای احساس کند که مورد اعتماد است، با بیان صادقانه‌ی ترس‌های خود، شجاعت درمان مشکلات و امکان تغییر را نیز پیدا می‌کند که منجر به اخذ تصمیمات درست خواهد شد.

ریاست سابق بنیاد مستضعفان، وظیفه‌ی مدیران را دفاع از حقوق ذینفعانی که در حال انجام تغییر هستند، دانست و خاطر نشان کرد: تغییر یک الزام است، نه یک خواسته و مدیران وظیفه‌ی ایجاد تغییر را ندارند بلکه باید شرایط خلق فرصت را فراهم کنند، فرصت در محیطی ظهور می‌کند که در آن اعتماد وجود داشته، شجاعت، مورد احترام و شرایط تغییر، مورد دفاع باشد.

وی با اشاره به اینکه در شرایط کنونی با پذیرش آثار تحریم، باید شجاعانه به مقابله با آن برخاست، گفت: امروز با توجه به رشد بورس که رشد آن از طلا، ارز، مسکن و حتی از تورم نیز بیشتر است، می‌توانیم اقتصاد را براساس بورس و بر قاعده‌ی اعتماد و زمینه‌سازی برای تصمیم‌گیری شجاعانه و ریسک‌پذیری به حرکت درآوریم.

فروزنده با اشاره به نهادینه‌بودن عدم شفافیت در اقتصاد ایران، سیاست‌های کلی نظام از جمله اقتصاد مقاومتی، اجرای اصل 44 و سیاست‌های افشای اطلاعات را در راستای شفاف‌سازی برشمرد و افزود: مسیر سخت شفاف‌سازی در ایران ادامه داشته، حاکمیت به آن اعتقاد دارد و منافع حاکمیت نیز در شفاف‌سازی است.

ایشان در پایان با ابراز خرسندی از همدلی در مجموعه‌ی گروه توسعه ملی، به مدیران این هلدینگ توصیه کرد: با تشکیل کمیته‌ای از افراد موثق، به تجزیه و تحلیل تصمیمات پرریسک پرداخته و با اعتماد و شجاعت، و مسئولیت جمعی بپذیرید، حتی اگر در آینده این تصمیمات درست، به غلط مورد سوال قرار بگیرد.