۰ نفر

۹۰۰میلیارد تومان اعتبارات سیل به لرستان اختصاص یافت

۸ شهریور ۱۳۹۸، ۱۵:۱۵
کد خبر: 377251
۹۰۰میلیارد تومان اعتبارات سیل به لرستان اختصاص یافت

استاندارلرستان گفت: ۹۰۰میلیارد تومان اعتبارات سیل به لرستان اختصاص یافت.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از ایسنا، سید موسی خادمی در سخنرانی پیش از خطبه‎های این هفته نماز جمعه خرم‎آباد، اظهار کرد: در هفته دولت ۵۰۲ پروژه با اعتبار نزدیک ۹۶۵ میلیارد تومان در استان افتتاح یا کلنگ‎زنی شده است. 

 وی تصریح کرد: از این پروژه‎ها ۳۸۳ میلیارد تومان پروژه ‎ های عمرانی و ۵۸۲ میلیارد تومان نیز پروژه ‎ های اقتصادی بوده که اشتغالزایی این پروژه‎ها حدود یک‎هزار و ۵۰۰ نفر است. 

 استاندارلرستان خاطرنشان کرد: در این شرایط پیدا کردن سرمایه گذار خارجی و حضور آن در استان کار بزرگی است که خوشبختانه در لرستان اتفاق افتاد که امید می‎رود این طرح نیز ظرف دو سال آینده در استان به بهره‎برداری برسد.

خادمی اضافه کرد: تعدادی ایستگاه پمپاژ طی این هفته در لرستان به بهره‎برداری رسیدند که این پروژه‎ها مهم هستند چراکه یکی از مشکلات موجود در استان این است که نسبت به اراضی آبی خیلی کمتر از کشور است.

وی با اشاره به اینکه ۴۶ درصد اراضی کشور آبی است و این عدد در لرستان کمتر از ۲۳ درصد است، افزود: در این راستا اولویت را در استان بر این گذاشتیم که تعدادی از ایستگاه‎های پمپاژ را به نتیجه برسانیم.

استاندار لرستان بیان کرد: سیل ویرانگر با دوره بازگشت یک‎هزار سال لرستان را تحت تاثیر قرار داد و چنین سیلی تاکنون ثبت نشده و بیش از ۲برابر ظرفیت رودخانه ‎ ها پر شد اما اقدامات خوبی در این راستا انجام شد.

خادمی ادامه داد: در سیل فروردین ماه برق ۱۱شهر و یک ‎ هزار و ۱۴۵ روستا قطع شد همچنین ۷۹۶ روستا با قطعی آب و ۱۷۳ روستا با قطعی گاز مواجه شدند که در ۱۰روز نخست مشکل برطرف شد.

وی اظهار کرد: در حوزه کشاورزی تسهیلات پرداخت شد همچنین ۱۰ هزار پک لوازم خانگی به استان اختصاص یافت و تاکنون ۶ هزار پک با راستی آزمایی به سیل‌زدگان اهدا شد و تقریبا کسی بدون لوازم نمانده است.

استاندار لرستان تصریح کرد: ۹۰۰ میلیارد تومان اعتبارات سیل به استان اختصاص یافت و اکنون در حال برطرف کردن مشکلات هستیم.

خادمی افزود: جاده قدیم پلدختر به خرم‎آباد بازسازی می‎شود و جاده جدید در حال انجام است و همچنین پل‎های بزرگی بازسازی و به بهره‎برداری رسید.

وی اضافه کرد: به دلیل سیل اخیر در لرستان بخش عمده از اعتبارات صرف این حادثه شد اما از سایر حوزه‎ها غافل نشدیم و در سفر مسئولان طرح‎های مهمی در استان  اجرا شد.

استاندار لرستان خاطرنشان کرد: در سفر وزیر نیرو بیش از یک‎هزار میلیارد ریال طرح در استان کلنگ زنی شد. 

 خادمی ادامه داد: عملیات ساخت یک واحد پتروشیمی در شهرک صنعتی خرم‌آباد با ۱۵ میلیون یورو اعتبار امسال آغاز شد.