۰ نفر

رفع مشکل همسان‌سازی حقوق بازنشستگان

۷ شهریور ۱۳۹۸، ۲۱:۱۵
کد خبر: 377128
رفع مشکل همسان‌سازی حقوق بازنشستگان

مدیر صندوق بازنشستگی استان اصفهان گفت: با پیگیری‌هایی که صورت گرفت، قانونی به تصویب خواهد رسید که در آن حقوق بازنشستگان برابر با 90 درصد از حقوق شاغلان باشد و با تصویب این قانون، مشکل همسان‌سازی حقوق برای همیشه حل خواهد شد.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از فارس، شهروز عبادی با اشاره به وجود 105 هزار بازنشسته در استان اصفهان اظهار کرد: اصفهان از منظر تعداد بازنشستگان، پس از تهران و خراسان رضوی در رتبه سوم کشور قرار دارد و سالانه 5 هزار نفر به تعداد بازنشستگان این استان اضافه می‌شود.

مدیر صندوق بازنشستگی استان اصفهان خاطرنشان کرد: 3 هزار و 500 نفر از این بازنشستگان مربوط به آموزش‌وپرورش بوده و مابقی نیز اکثراً از ادارات دولتی هستند.

وی درصد آقایان بازنشسته را 70 درصد اعلام کرد و افزود: 20 درصد از بازنشستگان استان اصفهان را نیز بازنشستگان فوتی تشکیل می‌دهند و 55 درصد از کل بازنشستگان استان، ساکن شهر اصفهان هستند.

عبادی یادآور شد: موارد معیشت و بهداشت، دو مورد مهم از مسائل بازنشستگان است و شوراهای سالمندی استانی برای رفع این مشکلات تشکیل شده است.

وی با اشاره به پیگیری‌های گسترده شورای سالمندان استان اصفهان در این رابطه تصریح کرد: دایره این پیگیری‌ها شامل مجلس و دولت نیز شده است و شورای سالمندان استان اصفهان تلاش کرده موضوعات مهم بازنشستگان استان را به خوبی پیگیری کند اما تا کنون این روند کند بوده که دلیل آن، عدم همگرایی کانون‌های بازنشستگی در استان بوده است که نیازمند اصلاح است.

عبادی تصریح کرد: درخواست ما از دستگاه‌ها و کانون‌های بازنشستگی، همراهی و همگرایی برای تمرکز بر موضوعات خاص و اولویت‌دار بازنشستگان و ایجاد صدایی واحد برای بازنشستگان است.

وی ادامه داد: در خصوص رفع مشکلات معیشتی بازنشستگان، با پیگیری‌هایی که صورت گرفت، قانونی به تصویب خواهد رسید که در آن حقوق بازنشستگان برابر با 90 درصد از حقوق شاغلان باشد و با تصویب این قانون، مشکل همسان‌سازی حقوق برای همیشه حل خواهد شد.

مدیر صندوق بازنشستگی استان اصفهان اذعان کرد: دیگر موضوع مهم برای ما، موضوع درمان بازنشستگان است و پیشنهاد داده‌ایم که به دلیل عدم کارایی بیمه‌های تکمیلی، حق بیمه تکمیلی بازنشستگان به حساب سازمان خدمات درمانی واریز شود و خدمات متناسب با آن از طریق بیمه سلامت به بازنشستگان ارائه شود تا هم در کیفیت خدمات شاهد ارتقا باشیم و هم هزینه‌ها کاهش یابند.