۰ نفر

ظریف با وزیر خارجه مالزی دیدار کرد

۷ شهریور ۱۳۹۸، ۱۱:۵۱
کد خبر: 377040
ظریف با وزیر خارجه مالزی دیدار کرد

وزیر امور خارجه ایران در دیدار با همتای مالزیایی درباره همکاری‌های بانکی، تجاری و علمی و برخی مشکلات ایرانیان مقیم در مالزی گفتگو کرد.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از فارس، محمدجواد ظریف وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران که در سومین مقصد سفرش در شرق آسیا در مالزی حضور دارد، صبح پنجشنبه به وقت محلی با «سیف الدین عبدالله» وزیر امور خارجه این کشور دیدار و گفتگو کرد.

در این دیدار دو مقام در خصوص ابعاد مختلف روابط دوجانبه از جمله برگزاری کمیسیون مشترک اقتصادی دو کشور، همکاری های بانکی، تجاری و علمی، برخی مشکلات ایرانیان مقیم در مالزی، سفر نخست وزیر مالزی به ایران در آینده، همکاری های دو کشور در مجامع بین المللی، آخرین تحولات اجرای برجام، مسائل جهان اسلام و مهمترین مسائل منطقه‌ای و بین‌المللی گفتگو و تبادل نظر کردند.

ظریف همچنین پیش از ظهر امروز (پنجشنبه) به وقت محلی در موسسه مطالعات استراتژیک و بین‌المللی مالزی ( ISIS ) در خصوص چشم انداز آینده و تحولات روابط بین‌الملل، ویژگی‌ها و مشخصه‌های قدرت و امنیت در دوره جدید ( پساغربی) و امنیت مشترک در جهان اسلام سخنرانی کرد و به پرسش‌های اساتید و اندیشمندان مالزیایی درباره آخرین تحولات منطقه‌ای و بین‌المللی و سیاست خارجی جمهوری اسلامی پاسخ داد.