۰ نفر

آبه شینزو و روحانی دیدار می‌کنند

۶ شهریور ۱۳۹۸، ۱۱:۰۰
کد خبر: 376747
آبه شینزو و روحانی دیدار می‌کنند

منابع مطلع از احتمال دیدار مجدد نخست وزیر ژاپن با رئیس جمهور ایران در نیویورک و در حاشیه برگزاری مجمع عمومی سازمان ملل متحد در شهریور ماه خبر می‌دهند.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از العالم، «آبه شینزو» نخست وزیر ژاپن در نظر دارد بار دیگر با «حسن روحانی» رئیس جمهور ایران دیدار کند.

به نوشته شماره چهارشنبه نشریه «ژاپن تایمز» قرار است این دیدار در ماه سپتامبر (شهریور) و در حاشیه برگزاری مجمع عمومی سازمان ملل متحد در نیویورک برگزار شود.

منابع مطلع گفتند که قرار است تاریخ دقیق ملاقات بین آبه و حسن روحانی بعد از انتخابات مجلس مشاوران ژاپن در 21 جولای (جمعه 21 تیر) تعیین شود.

بر اساس این گزارش، حسن روحانی رئیس جمهور ایران خرداد ماه با نخست‌وزیر ژاپن در تهران دیدار کرد. روحانی در نشست مشترک هیأت‌های عالی‌رتبه ایران و ژاپن، با استقبال از حضور نخست وزیر ژاپن و هیأت همراه در تهران اظهار داشت: «جمهوری اسلامی ایران برای توسعه روابط با ژاپن اهمیت زیادی قایل است و امیدواریم این سفر نقطه عطفی در روابط تهران – توکیو باشد.»

رئیس جمهور در بخش دیگری از سخنان خود به موضوع برجام اشاره کرد و با بیان اینکه همه کشورها در قبال توافق برجام و قطعنامه ۲۲۳۱ سازمان ملل وظایف مشخصی برعهده دارند، ابراز امیدواری نمود که ژاپن نیز مسئولیت‌های خود را در این زمینه اجرایی کند.

به نوشته ژاپن تایمز، آبه هنوز امیدوار است که با ایفای نقش یک میانجی، از تشدید تنش بین ایران آمریکا جلوگیری کند.

«کوتارو نوگامی» معاون دبیر کابینه ژاپن نیز روز چهارشنبه در نشست مطبوعاتی گفت که توکیو به شدت نگران تشدید تنش در منطقه است.

وی افزود: «همزمان با همکاری با آمریکا و سایر کشورهای درگیر، تلاش‌های دیپلماتیک را نیز ادامه خواهیم داد.»