۰ نفر

رفع تعرض از ۷۰هکتار زمین دولتی در کشور طی تیر امسال

۲۶ مرداد ۱۳۹۸، ۱۴:۵۲
کد خبر: 374222
رفع تعرض از ۷۰هکتار زمین دولتی در کشور طی تیر امسال

فرمانده یگان حفاظت سازمان ملی زمین و مسکن از رفع ۳۳۲ مورد تعرض به اراضی دولتی معادل ۷۰ هکتار در تیر ماه ۹۸ خبر داد.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از تسنیم، سرهنگ جواد خردمند فرمانده یگان حفاظت سازمان ملی زمین و مسکن از رفع 332 مورد تعرض معادل 70 هکتار از مجموع 255 مورد گزارش دریافتی در تیر ماه 98 خبر داد و گفت: 8 مورد باقیمانده مربوط به اراضی شهرستان ایرانشهر بوده که طی آن از مجموع 28 مورد وقوع تعرض در این شهرستان 20 مورد آن رفع و مابقی جهت تشکیل پرونده قضایی به دستگاه قضایی ارسال شد. همچنین 85 مورد تعرض انجام شده در سالهای گذشته توسط یگان حفاظت اداره کل راه و شهرسازی استان تهران نیز در تیرماه امسال رفع گردید.

فرمانده یگان حفاظت این سازمان افزود: در خصوص اجرای احکام قطعی دادگاه ها هم در تیرماه مجموعا 52 مورد حکم قطعی به میزان 59 هکتار و به ارزش 107 میلیارد تومان اجرا شد که از این میزان 25 مورد خلع ید، 24 مورد قلع و قمع و 3 مورد تخلیه بوده است.

فرمانده یگان حفاظت از اراضی سازمان ملی زمین و مسکن بیشترین موارد و مساحت رفع تعرض را در مجموعه یگان حفاظت استان تهران با 85 مورد و با مساحتی به میزان 10 هکتار، بیشترین تعداد اجرای حکم را متعلق به استان فارس با اجرای 8 مورد حکم قطعی و بیشترین ارزش ریالی اجرای احکام معادل 14 میلیارد تومان را متعلق به یگان حفاظت استان فارس دانست.

وی با تاکید بر لزوم توانمند سازی نیروهای این یگان به خصوص سربازان وظیفه در اختیار از طریق آموزش گفت: طی تیر ماه سال جاری با توجه به پیگیری های صورت گرفته و ارائه سرفصل های آموزشی از سوی ستاد یگان حفاظت، کارکنان یگان استان ها آموزش های لازم را در جهت ارتقا سطح آگاهی و بهبود عملکرد به مدت زمان بیش از 3591 نفرساعت به صورت چهره به چهره سپری کردند.