۰ نفر

چند درصد مردان از پیدا کردن کار ناامیدند؟

۲۴ مرداد ۱۳۹۸، ۱۰:۲۷
کد خبر: 373740
چند درصد مردان از پیدا کردن کار ناامیدند؟

بررسی آمار مربوط به علت عدم جستجوی کار توسط کارجویان و جوانان نشان می‌دهد که در سال گذشته ۱۹ درصد مردان و حدود ۳۵ درصد زنان بیکار از پیدا شدن شغل ناامید شده‌اند.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از ایسنا،  بررسی علت عدم جستجوی کار توسط مردان و زنان غیرفعال جویای شغل در سال گذشته بیانگر آن است که عوامل مختلفی مانع جستجوی کار شده که از جمله آنها تحصیل، مسئولیتهای شخصی و خانوادگی،  در انتظار جواب کارفرما و بیماری بوده است.

بیشترین دلیل عدم جستجوی کار توسط افراد

بر اساس نتایج مرکز آمار و اطلاعات راهبردی وزارت کار در سال ۱۳۹۷ بیشترین علت عدم جستجوی شغل در سن کار نبودن، مسئولیتهای شخصی و خانوادگی و تحصیل و آموزش بوده است به نحوی که ۴۳.۷ درصد جویندگان کار به دلیل داشتن مسئولیتهای شخصی یا خانوادگی و بی نیازی از انجام کار دنبال کار نبوده‌اند. حدود ۲۶.۲ درصد افراد زیر سن کار بوده و ۲۱.۳ درصد به دلیل اشتغال به تحصیل یا آموزش در جستجوی کار نبودند.

57926793

دلسرد شدن از جستجوی کار نیز بخشی از جمعیت بیکاران را شامل شده به نحوی که ۱.۱ درصد از علت عدم جستجوی کار در مردان و زنان طی سال گذشته به دلیل ناامیدی و دلسرد شدن، تلاشی برای پیدا کردن کار نکرده‌اند.

عده دیگری از افراد به دلیل در انتظار فصل کار ماندن و نتیجه اقدامات انجام شده، جستجوی شغل خود را متوقف کرده‌اند که ۰.۴ درصد از جمعیت بیکاران را تشکیل می‌دهند. همچنین دو میلیون نفر از افراد معادل ۳.۷ درصد به دلیل بیماری، بارداری و ناتوانی جسمی موقت از یافتن شغل صرفنظر کرده‌اند.

۱۹ درصد مردان از یافتن کار دلسرد و ناامیدند

 بررسی آمار مربوط به علت عدم جستجوی کار توسط کارجویان و جوانان بیانگر آن است که در سال گذشته ۱۹ درصد مردان و حدود ۳۵ درصد زنان بیکار از پیدا شدن شغل ناامید شده‌اند.

57926791

این بررسی نشان می‌دهد در سال ۱۳۹۷ نزدیک به ۲۳.۵ میلیون نفر به دلیل مسئولیتهای شخصی و خانوادگی یا بی نیاز بودن، ۱۱.۵ میلیون نفر به دلیل تحصیل یا آموزش و ۱۴.۱ میلیون نفر به دلیل آنکه زیر سن کار بوده‌اند تمایلی به پیدا کردن شغل نشان نداده‌اند که از این جمعیت حدود ۵۳۷ هزار نفر به دلیل دلسرد شدن و نا امیدی از پیدا کردن کار دیگر به دنبال کار نبوده‌اند.

جمعیت کشور در سال ۱۳۹۷ برای خانوارهای معمولی ساکن و گروهی، نزدیک به ۸۱ میلیون نفر برآورد شده که حدود ۱۴.۱ میلیون نفر آن زیر ۱۰ سال و ۵.۱ میلیون نفر ۶۵ ساله و بیشتر هستند. بررسیهای آماری نشان می دهد حدود ۵۳.۹ میلیون نفر از جمعیت کشور در هیچ یک از دو گروه شاغلان و بیکاران قرار نگرفته و جمعیت خارج از نیروی کار محسوب می شوند از این رو به نظر می‌رسد قشر عظیمی از جمعیت کشور غیر مولد باشند. حدود ۳۵.۴ میلیون نفر از جمعیت خارج از نیروی کار نیز در گروه سنی ۶۴-۱۰ ساله قرار دارند که نزدیک به ۶۵.۶ درصد از جمعیت مذکور را به خود اختصاص داده‌اند.

 گزارش مرکز آمار ایران از وضعیت نیروی کار نشان می‌دهد که در بهار امسال از مجموع ۲۷ میلیون و ۳۳۹ هزار و ۴۳۱ نفر جمعیت فعال کشور، ۲۴ میلیون و ۳۸۲ هزار و ۷۴۴ نفر شاغل و ۲ میلیون و ۹۵۶ هزار و ۶۸۷ نفر بیکار بوده‌اند. نرخ مشارکت اقتصادی کشور در بهار امسال ۴۰.۶ درصد بوده و حاکی از آن است که مردان با ۶۵ درصد بیشترین میزان مشارکت اقتصادی را داشته‌اند.