۰ نفر

در گفت‌وگو با اقتصادآنلاین مطرح شد؛

خوب و بد حذف 4صفر از پول ملی در عمل مشخص می‌شود

۱۴ مرداد ۱۳۹۸، ۱۳:۱۳
کد خبر: 371446
خوب و بد حذف 4صفر از پول ملی در عمل مشخص می‌شود

یک عضو اتاق بازرگانی تهران گفت: تا زمانی که طرح حذف 4صفر از پول ملی به مرحله اجرا نرسد تهدیدها و فرصت‌های آن نمایان نمی‌شود.

اقتصادآنلاین – فاطمه اکبرخانی؛ محمدرضا انصاری در گفت‌و گو با خبرنگار اقتصادآنلاین درباره سیاست حذف 4صفر از پول ملی اظهار کرد: چگونگی اجرای این طرح میزان موفقیت و یا شکستش را نشان خواهد داد و تا زمانی که این سیاست در حد حرف باقی بماند نمی‌توانیم ابعاد آن را بررسی کنیم.

انصاری درباره فواید و مضرات اجرای این سیاست توضیح داد: تسهیل در محاسبات و تاثیر روانی این موضوع بر ارتقاء سطح ارزش پول ملی از جمله نتایج مثبتی است که این سیاست به همراه خواهد داشت، البته نباید موضوع کاهش درآمد بانک‌ها و تاثیری که در اذهان عمومی دارد را نادیده گرفت.

به گفته این فعال بخش خصوصی، اجرای سیاست حذف 4صفر از پول ملی و سازگاری مردم با پول جدید زمان‌بر خواهد بود و در کوتاه مدت نمی‌توان انتظار داشت آثار خود را نمایان کند.

این عضو اتاق بازرگانی تهران، با تاکید بر ضرورت در نظر گرفتن تورم برای اجرای سیاست مذکور تصریح کرد: بزرگترین چالش برای اجرای این طرح بالا بودن نرخ تورم است زیرا تا زمانی که تورم ادامه‌دار باشد حذف صفر تاثیر چندانی ندارد و بعد از مدتی مجددا مشکلات اقتصادی خود را نشان می‌دهد؛ بنابراین دولت باید قبل از اجرا، طرح را به طور دقیق بررسی کند تا منجر به دوباره‌کاری نشود.