۰ نفر

سخنگوی دولت،

خطاب به ظریف ، حق ندارید دلتان از نامهربانی‌ها و خصومت‌ها بگیرد/ کاخ سفید علیه ما بسیج شده است

۱۴ مرداد ۱۳۹۸، ۱۲:۱۱
کد خبر: 371429
خطاب به ظریف ، حق ندارید دلتان از نامهربانی‌ها و خصومت‌ها بگیرد/ کاخ سفید علیه ما بسیج شده است

ربیعی گفت: در هیچ دوره‌ای مثل امروز رسانه‌ها و وزارت خارجه این چنین در سپر جهانی ندرخشیده بود و هیچ دوره‌ای اینگونه کاخ سفید علیه ما بسیج نشده بود.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از خبرآنلاین، علی ربیعی سخنگوی دولت، در نشست خبری رسانه ها با محمد جواد ظریف وزیر امور خارجه گفت: برای ظریف به وزارت خارجه امده ایم. در هیچ دوره‌ای مثل امروز رسانه‌ها و وزارت خارجه این چنین در سپر جهانی ندرخشیده بود و هیچ دوره‌ای اینگونه کاخ سفید علیه ما بسیج نشده بود. سربازان خط اول این مبارزه هستند.

اهم اظهارات وی را در ادامه به نقل از خبرگزاری ها بخوانید؛

 در هیچ دوره‌ای رئیس جمهوری مثل ترامپ بر قدرتمندان در ثروتمندترین کشور جهان حاکم نشده بود، امروز خاک ما تسخیر نشده، آنچه می‌خواهد تسخیر شود معیشت، زیست و کرامت انسانی است.

 هیچ دوره‌ای اینچنین افکار عمومی در داخل در معرض تناقض‌ها و منفعت‌های کوتاه مدت قرار نداشته است. امروز همه موجودیت ایران به تلاش‌های رسانه‌ای ما معطوف است، رسانه‌ها خط مقدم کشور هستند. اگر مرزی از ما فرو بریزد از میان قلم‌های ما فرو خواهد ریخت.

*امروز بیش از هر دوره دیگری امنیت ملی و تمامیت ارضی ما به فعالیت‌های رسانه‌ای مربوط است، خوشحالم بگویم که ظریف هم یک رسانه است، هم تولید محتوا می‌کند و هم منعکس می‌کند و هم بازتاب می‌گیرد؛ جلوی پارازیت‌های داخلی را در رسانه ملی بگیریم، برای آقای ظریف آرزوی موفقیت دارم. روز پنجشنبه که ظریف تحریم شد را روز دیپلماسی عمومی می‌کنیم.

{ خطاب به ظریف}: شما حق ندارید دلتان از نامهربانی‌ها و خصومت‌ها بگیرد، هر چه بیشتر خصومت کنند با شما بیشتر در دل و روح جامعه ایرانی جای خواهید داشت.

 بعد از برجام وقتی در اجلاس‌هایی حضور می یافتم در میان مقاماتی که در مسند سیاسی و اقتصادی بودند، بازتاب نگاه‌ و تغییر فضا ناشی از اقدامات ظریف و برجام را احساس می‌کردم.

 امروز دشمن می‌خواهد در خانه و خانواده و افکار عمومی و بیمارستان‌ها دشمنی خود را ابراز کند. در عین حال باز هم فکر می‌کنم در هیچ دوره‌ای این طور افکار عمومی ما متوجه سیاست خارجی نبوده و افکار عمومی در معرض تناقض‌های با منفعت‌های کوتاه‌مدت وجود نداشته است؛ اما جامعه و افکار عمومی برای مقابله با خصومت‌ها به شدت تاب‌آور است.

امروز ایران به تلاش‌های رسانه‌ای ما معطوف است و به درستی رسانه‌ها سربازان خط اول این مبارزه‌ هستند. کلاشینکف‌ها و تانک‌های چیفتن قلم‌ها و نوشته‌های ماست و اگر مرزی فرو بریزد از میان قلم‌های ما فرو ریخته است.

{ ضمن تبریک روز خبرنگار} اجازه دهید از این فرصت استفاده کنم و بگویم امروز امنیت و تمامیت ارضی ما به فعالیت رسانه‌ها معطوف است.