۰ نفر

صدور مجوز پرداخت سهمیه و حق عضویت ایران در سازمان­‌های بین المللی

۱۳ مرداد ۱۳۹۸، ۱۷:۲۳
کد خبر: 371251
صدور مجوز پرداخت سهمیه و حق عضویت ایران در سازمان­‌های بین المللی

با تصمیم هیات دولت، به وزارت امورخارجه اجازه داده شد، سهمیه و حق عضویت دولت جمهوری اسلامی ایران بابت مخارج سازمان ملل متحد و سایر سازمان­­های بین­ المللی در سال ۱۳۹۸ (۲۰۱۹) را با رعایت قوانین و مقررات مربوط از محل قانون بودجه سال ۱۳۹۸ کل کشور پرداخت نماید.

به گزارش اقتصادآنلاین، هیات وزیران در جلسه ۶ مرداد ۱۳۹۸ به پیشنهاد معاونت حقوقی رئیس‌جمهور و به استناد ماده واحده قانون عضویت دولت جمهوری اسلامی ایران در سازمان‌ها و مجامع بین‌المللی و در اجرای ماده (۱۷) ضوابط اجرایی قانون بودجه سال ۱۳۹۸ کل کشور، با صدور مجوز پرداخت سهمیه و حق عضویت ایران در سازمان‌ها و مجامع بین المللی در سال ۱۳۹۸ موافقت کرد.

براساس این تصمیم، وزارت امورخارجه اجازه می‌تواند سهمیه و حق عضویت دولت جمهوری اسلامی ایران بابت مخارج سازمان ملل متحد و سایر سازمان‌های بین المللی در سال ۱۳۹۸ (۲۰۱۹) را به شرح جدول پیوست، با رعایت قوانین و مقررات مربوط از محل اعتبار مربوط (سهمیه، حق عضویت و کمک دولت ایران بابت مخارج سازمان ملل متحد و سایر سازمان‌های بین المللی و تعهدات) قانون بودجه سال ۱۳۹۸ کل کشور پرداخت نماید.

همچنین سازمان برنامه و بودجه کشور موظف است با هماهنگی وزارت امورخارجه در تخصیص اعتبار مربوط به گونه‌ای عمل کند که سهمیه، حق عضویت و تعهدات سالانه سازمان‌ها و مجامع بین‌المللی اولویت‌دار پرداخت گردد و در سایر موارد از محل اعتبارات مصوب مربوط دستگاه‌های اجرایی طرف عضویت پرداخت شود.

افزون براین، وزارت امورخارجه مکلف است گزارش نحوه اجرای این تصویب نامه را به سازمان برنامه و بودجه کشور، معاونت حقوقی رئیس جمهور و دفتر هیات دولت ارائه نماید.