۰ نفر

رییس سازمان برنامه و بودجه خبر داد:

پیش‌بینی ۵۳هزار میلیارد تومان سرمایه در گردش برای واحدهای تولیدی/ بودجه ۲۰۰۰میلیارد تومانی برای رتبه‌بندی فرهنگیان

۸ مرداد ۱۳۹۸، ۲۰:۳۸
کد خبر: 370182
پیش‌بینی ۵۳هزار میلیارد تومان سرمایه در گردش برای واحدهای تولیدی/ بودجه ۲۰۰۰میلیارد تومانی برای رتبه‌بندی فرهنگیان

رئیس سازمان برنامه و بوجه گفت: ۵۳ هزار میلیارد تومان سرمایه در گردش برای واحدهای تولیدی در سال جدید پیش‌بینی شده است.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از ایسنا، محمد باقر نوبخت معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان برنامه و بوجه در جمع خبرنگاران و اصحاب رسانه در خصوص سرمایه در گردش واحدهای تولیدی، بیان کرد: چند سالی است که با همکاران مجلس در تصویب تبصره ۱۸ قانون بودجه، امکانی را فراهم کردیم که واحدهای تولیدی بتوانند از تسهیلات ارزان‌قیمت استفاده کنند و کمک بلاعوض دیده شده است.

وی گفت: با این مکانیزم برای سال جاری بالغ بر ۵۳۰۰۰ میلیارد تومان فقط در این بخش در تبصره ۱۸ پیش‌بینی شده است و همچنین برای اشتغال در تک تک استان‌های کشور برنامه‌های ویژه داریم که در آن برنامه ویژه امکان تامین سرمایه در گردش تولید و تسهیلات ارزان‌تر از آنچه که در شرایط عادی وجود دارد پیش‌بینی شده است.

نوبخت خاطرنشان کرد: امیدواریم که همه این مجموعه اقداماتی که در قانون بودجه تهیه شده بتواند به تولیدکنندگان عزیزمان فرصت کافی را برای افزایش اشتغال دهد.

معاون رئیس جمهور ادامه داد: همانطور که بیان شد در قانون بودجه برای اینکه دومین مرحله طرح رتبه بندی کردن فرهنگیان اجرا شود بالغ بر ۲۰۰۰ میلیارد تومان بودجه پیش‌بینی شده است که این رقم برای دو سال گذشته ۲۶۰۰ میلیارد تومان بود که مرحله اول انجام شد و امیدواریم که هرچه سریعتر همکاران بنده در وزارت آموزش و پرورش مقدمات اجرای مرحله دوم را با این اعتباراتی که بیان و ابلاغ شده است فراهم کنند.