۰ نفر

طبق اعلام مرکز آمار؛

34درصد از جمعیت بیکار زمستان در بهار امسال شاغل شدند

۸ مرداد ۱۳۹۸، ۱۸:۱۶
کد خبر: 370138
34درصد از جمعیت بیکار زمستان در بهار امسال شاغل شدند

بررسی جریانات نیروی کار بهار ١٣٩٨ نسبت به زمستان ١٣٩٧ بیانگر آن است که بیشترین تغییر و جابه جایی، درجمعیت بیکار رخ داده بدین معنی که از کل جمعیت بیکار زمستان ١٣٩٧ در بهار ١٣٩٨ به میزان ٣٤ درصد شاغل و ١٩ درصد نیز غیرفعال شده‌اند.

به گزارش اقتصادآنلاین، تحلیل جریان نیروی کار ایران بر اساس نتایج آمارگیری نیروی کار بهار ١٣٩٨ از سوی این مرکز منتشر شد.

بررسی جریانات نیروی کار بهار ١٣٩٨ نسبت به زمستان ١٣٩٧ بیانگر آن است که بیشترین تغییرات و جابجایی‌ها، در جمعیت بیکار رخ داده بدین معنی که از کل جمعیت بیکار زمستان ١٣٩٧ در بهار ١٣٩٨ به میزان ٣٤ درصد شاغل و ١٩ درصد نیز غیرفعال شده‌اند.

تحلیل جریان نیروی کار  (بر اساس نتایج آمارگیری نیروی کار بهار ١٣٩٨) توسط مرکز آمار ایران منتشر شد. ​این تحلیل توسط علی اکبر محزون ، مدیرکل دفتر جمعیت، نیروی کار و سرشماری مرکز آمار ایران و معصومه محمدی طاری، رئیس گروه آمارهای نیروی انسانی، دفتر جمعیت، نیروی کار و سرشماری مرکز آمار ایران تهیه شده است. 

در این  مطلب می‌خوانیم: از آنجا که «رصد و اطلاع‌رسانی در اقتصاد کلان» از جمله اهداف اجرای چنین طرحی مبتنی بر استانداردهای روز سازمان جهانی کار (ILO) در کشورهای دنیا است، لذا عمده‌ی تحلیل‌های صورت گرفته از سوی کاربران به مقایسه‌ی نتایج کلی حاصل از این طرح نظیر نرخ بیکاری، نرخ مشارکت و تغییرات تعداد شاغلان و بیکاران در مقایسه با فصل یا سال قبل است و در این میان، اهداف دیگری نظیر «سنجش عرضه‌ی نیروی کار» و «ارزیابی نهاده نیروی کار (حجم یا جمع ساعات اشتغال)» در اقتصاد نیز دنبال می‌شود. این امر باعث شده تا کاربران، کمتر به سایر ابعاد اطلاعاتی ارزشمند این طرح که می‌تواند مبنای تحلیل‌های گسترده‌تر و عمیق‌تر در حوزه‌های پژوهشی و مطالعاتی باشد بپردازند و عملاً به همان نتایج کلی اکتفا شود.

یکی از ابعاد بسیار کاربردی نتایج این طرح، تحلیل «جریان نیروی کار» است که نشان می‌دهد در هر فصل نسبت به فصل قبل یا فصل مشابه سال قبل، چه میزان جابجایی و تغییر بین هر یک از وضعیت‌های «شاغل»، «بیکار» یا «جمعیت غیرفعال» رخ داده است .

 همچنین این تحلیل  شامل جدول  " ماتریس انتقال جریانات نیروی کار از بهار ١٣٩٧ به بهار ١٣٩٨ (جمعیت به هزار نفر):"‌، است.