۰ نفر

ستاد مبارزه با قاچاق کالا: گزارشی از قاچاق خاک نداریم

۵ مرداد ۱۳۹۸، ۹:۰۵
کد خبر: 369245
ستاد مبارزه با قاچاق کالا: گزارشی از قاچاق خاک نداریم

رئیس ستاد مرکزی مبارزه با قاچاق کالا و ارز اعلام کرد که تاکنون گزارشی از قاچاق خاک نداشته‌ایم و همواره در این زمینه رصد و پایش می‌کنیم. در این رابطه خاکی که از جزیره هرمز استحصال و صادر می‌شود، مربوط به معادن این جزیره بوده و مصارف دارویی و رنگ‌آمیزی دارد.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از ایسنا، قاچاق خاک یکی از مسائلی است که برخی از نمایندگان مجلس و برخی کارشناسان درباره آن صحبت کرده‌اند، اما مدیران وزارت جهاد کشاورزی همواره این موضوع را تکذیب می‌کنند.

در این رابطه علی مویدی - رئیس ستاد مرکزی مبارزه با قاچاق کالا و ارز گفت: تاکنون هیچ گزارشی درباره قاچاق خاک نداشته‌ایم و مسائلی که مطرح می‌شود، در حد شنیده‌ها و اخبار است.

وی با بیان اینکه ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز موضوع قاچاق خاک را همواره پیگیری کرده و از این به بعد نیز آن را در دستور کار قرار می‌دهد، افزود: این مسئله اهمیت زیادی دارد اما قاچاق خاک موضوعیتی ندارد و به نظر نمی‌رسد چندان جذابیتی داشته باشد، چرا که کالاهای دیگر بسیارند که زمینه قاچاق آنها فراهم است و معمولاً قاچاقچیان به آن سمت و سو می‌روند.

مویدی ادامه داد: اما ستاد مرکزی مبارزه با قاچاق کالا و ارز این موضوع را همواره رصد خواهد کرد تا کسی نتواند سرمایه‌های این کشور را به تاراج ببرد.

وی تصریح کرد: در این رابطه خاکی که از جزیره هرمز استحصال و صادر می‌شود، کاملاً رسمی و قانونی است و خاکی نیست که از منابع پایه کشور خارج شده باشد؛ چرا که این خاک از معادن جزیره هرمز برای مصارف دارویی و رنگ‌آمیزی استحصال شده و صادر می‌شود.