۰ نفر

در مراسم امضای تفاهم‌نامه بین وزارت کار و اقتصاد در الکامپ:

دژپسند: اقتصاد دیجیتال تا پایان دوره دوازدهم محقق خواهد شد/ روند طولانی کسب مجوز راضی کننده نیست

۲۹ تیر ۱۳۹۸، ۱۱:۱۰
کد خبر: 367704
دژپسند: اقتصاد دیجیتال تا پایان دوره دوازدهم محقق خواهد شد/ روند طولانی کسب مجوز راضی کننده نیست

وزیر اقتصاد با بیان اینکه تا پایان دوره دوازدهم به اقتصاد هوشمند می‌رسیم تاکید کرد: باید به سمت مالیات هوشمند، و نظام بیمه و بانکداری هوشمند برویم و روابط چهره به چهره را حذف کنیم.

به گزارش خبرنگار اقتصادآنلاین، صبح امروز در حاشیه نمایشگاه الکامپ مراسم امضای تفاهم نامه بین وزارت امور اقتصادی و دارایی با وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی در حوزه تبادل داده و اطلاعات و همچنین رونمایی از سه سامانه شبکه تعاملی توسط وزارت اقتصاد برگزار شد.

فرهاد دژپسند در مراسم امضای تفاهم نامه با وزارت کار با بیان اینکه برای افزایش درآمدهای مالیاتی باید هم پایه‌های مالیاتی افزایش یابد و هم راه‌های فرار مالیاتی را مسدود کنیم ادامه داد: در برنامه‌ای که من به مجلس و رییس جمهور ارائه دادم بر اقتصاد هوشمند تاکید زیادی داشتم زیرا در این مقوله باید در بسیاری از مولفه‌ها فراتر رویم و به مالیات هوشمند و نظام بیمه و بانکداری هوشمند برسیم.

وی خاطر نشان کرد: در این شرایط به هیچ وجه برای ما راضی کننده نخواهد بود که کسب مجوز روند طولانی را طی کند و یقین داریم همکاری ما با وزارت کار در سطح مالیات باقی نمی‌ماند و اجرای آن نیز به سرعت پیش خواهد رفت.

دژپسند یادآور شد: امیدواریم تا پایان دوره دوازدهم اقتصاد دیجیتال به طور کامل طی شود و بعد به سمت اقتصاد هوشمند برویم.

رونمایی از سه سامانه شبکه تعاملی

دژپسند همچنین از سه سامانه شبکه تعاملی تحلیلگران جوان اقتصاد ایران، برون سپاری مالیات بر نقل و انتقال املاک مسکونی و سامانه درگاه الکترونیکی سهامداران (دارا) که در حاشیه نمایشگاه الکامپ از آنها رونمایی کرد.

وی در این مراسم با بیان اینکه در حال حاضر بیش از دو و نیم میلیون برگه کاغذ در بورس استفاده می‌شود؛ گفت: سامانه دارا ابعاد مکانی و زمانی را حذف می‌کند یعنی فرد می‌تواند در هر نقطه و در هر زمان به آنچه می‌خواهد برسد.

وزیر اقتصاد افزود: با سامانه برون سپاری مالیات بر نقل و انتقال املاک مسکونی روابط چهره به چهره حذف می‌شود و از سوی دیگر نیز تقاضای سفر به تهران کاهش خواهد یافت.

دژپسند در خصوص سامانه تحلیلگران جوان اقتصاد گفت: اقتصاددانان از سراسر کشور و حتی خارج از کشور می‌توانند دیدگاه‌های خود را به ما بفرستند. البته ما برای این افراد یک ساختار انگیرشی علمی و مادی در نظر گرفته‌ایم.

دژپسند یادآور شد: رویکرد اقتصاد هوشمند می‌تواند به طور همزمان مشکلات و چالش‌ها را برطرف و ابرفرصت های زیادی ایجاد کند.