۰ نفر

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام در هم‌اندیشی گروه توسعه ملی:

برخورد با رانت‌خواری و فساداقتصادی دیر و زود دارد، اما سوخت و سوز ندارد

۹ تیر ۱۳۹۸، ۱۴:۰۲
کد خبر: 363384
برخورد با رانت‌خواری و فساداقتصادی دیر و زود دارد، اما سوخت و سوز ندارد

معاونت نظارت و حسابرسی دفتر مقام معظم رهبری: برخورد با رانت خواری دیر و زود دارد، اما سوخت و سوز ندارد. جریان مبارزه با فساد اقتصادی جریانی نیست که به این زودی ها خاموش شود یا از بین برود و به زودی به آنها پرداخته خواهد شد.

به گزارش اقتصادآنلاین، دکتر محمدجواد ایروانی، معاونت نظارت و حسابرسی دفتر مقام معظم رهبری، عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام و استاد اقتصاد دانشگاه تهران، در سخنان خود در نشست هم‌اندیشی مدیران ارشد شرکت‌های زیرمجموعه شرکت سرمایه‌گذاری گروه توسعه ملی، با اشاره به نقش نیروهای هوشمند، متخصص و متدین در جلوگیری از ایجاد فساد، با تاکید بر حمایت از تولید ملی در شرایط کنونی خاطر نشان کردند: امروزه تعطیلی تولید و استفاده نکردن از نیروی متخصص، بزرگترین خیانت به کشور است.

استاد اقتصاد دانشگاه تهران ضمن رد تضاد میان سودآوری و رعایت اصول اخلاقی یادآور شد: ارزش ها و اصول اخلاقی نه تنها محدودیت‌زا برای بنگاه‌ها نیست بلکه به سودآوری کمک می کند.

ایروانی

این عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام همچنین درخصوص بنگاه داری، فروش بنگاه ها، جنگ ارزی، اقتصاد مقاومتی، بانکداری اسلامی، صیانت از منابع بنگاه ها و هم افزایی بین بنگاه ها بیاناتی را ارائه کرد.

در ادامه دکتر ایروانی خاطر نشان کرد: از گروه توسعه ملی به عنوان گروهی پرقدمت انتظار می رود خوشنام، به دور از حاشیه و متمایز در پاکدستی و اخلاق حرفه‌ای، عمل نماید.
 

سیدمهدی سدیدی مدیرعامل شرکت سرمایه گذاری گروه توسعه ملی: هدف ما، حکمرانی نخبگان است

سیدمهدی سدیدی مدیرعامل گروه توسعه ملی نیز، در بخشی از سخنان خود با تأکید بر اخلاق‌مداری در سازمان، فسادگریزی و رعایت سیاست‌های اقتصاد مقاومتی، مدیران گروه را به تلاش و جدیت بیشتر دعوت نمود.

سدیدی

وی لازمه‌ مدیریت شرکت‌ها را بکارگیری نوآوری، استفاده از دانش روز و توانایی های ملی برشمرد و افزود: ما نباید اوقاتی که دوران گشایش سیاسی است صرفاً به دنبال واردات نیازهای مهندسی باشیم و در دوران تحریم از روی ناچاری شعار خودکفایی دهیم بلکه روند مستمر بومی سازی و دانش فنی را می بایست در بنگاه ها سرلوحه اهداف خود قرار دهیم.

مدیرعامل گروه توسعه ملی در بخش دیگری از سخنان خود به مسأله مهم تروریسم اقتصادی و استراتژی مهار اشاره کرد و افزود: در استراتژی مهار، بلاتکلیفی برای آینده به وجود می‌آید و انتظار می‌رود مدیران عامل و اعضای هیأت مدیره شرکت‌ها با بکارگیری مدل‌های هوشمندانه و سخت‌گیرانه، برنامه های اقتصادی خودشان را ترسیم کنند تا خدای نکرده اگر اتفاقات غیرمترقبه‌ای افتاد، بتوانند بنگاه‌های تحت مدیریت خود را به خوبی اداره نمایند.

سیدمهدی سدیدی در بخش دیگری به موضوع تولید اشاره کرد و افزود: ما یک ابرهلدینگ تولید هستیم و روح حاکم بر مدیران این هلدینگ هم می‌بایست همین طور باشد و پرقدرت به سمت تولید توسعه گرا پیش برود  و اگر قرار است انتفاعی داشته باشیم و حاشیه سود ما مطلوب باشد، می بایست از طریق کاهش بهای تمام شده، استفاده از ظرفیت‌های دانشی، ظرفیت‌های نوآوری و بازارهای جدید این اتفاق را رقم بزنیم، نه از طریق توقف در کار و انتظار برای اعلام نرخ های جدید ارز یا بهره مندی از تورم.

وی ضمن اعلام پایه گذاری دستورالعمل انتصابات در گروه توسعه ملی، شرکت‌ها را به رعایت شایسته سالاری بر مبنای امتیازات حرفه ای و تجربی در انتصابات خود ملزم نمودند و تأکید کرد: «هدف ما، حکمرانی نخبگان است»