۰ نفر

کاهش پرداخت از جیب مردم از اهداف نظام سلامت است

۲۰ خرداد ۱۳۹۸، ۱۷:۵۱
کد خبر: 358936
کاهش پرداخت از جیب مردم از اهداف نظام سلامت است

قائم‌مقام وزیر بهداشت با بیان اینکه پرداختی از جیب مردم از ۳۵ درصد به ۵۸ درصد رسید گفت: این رقم طبق برنامه ششم توسعه باید به زیر ۲۵ درصد برسد.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از تسنیم ، ایرج حریرچی در نشست آئین تکریم و معارفه رئیس سابق و جدید دانشگاه علوم پزشکی کهگیلویه و بویراحمد اظهار داشت: افزایش سلامت، محافظت مالی از مردم و بیماران، کاهش پرداختی از جیب مردم و کارایی از اهداف نظام سلامت است.

وی کاهش مرگ و میر زودرس را از اهداف افزایش سلامت دانست و افزود: کاهش پرداختی از جیب مردم بدترین نوع تامین مالی در نطام سلامت بوده و در این زمینه جزو بدترین کشورهای دنیا بوده‌ایم.

حریرچی با بیان اینکه پرداختی از جیب مردم از 35 درصد به 58 درصد رسید، گفت: این رقم طبق برنامه ششم توسعه باید به زیر 25 درصد برسد.

وی با اشاره به ضرورت افزایش رضایت‌مندی از نظام سلامت ابراز کرد: مردم انتطار درمان و رعایت کرامت دارند و نباید متولیان درمان فرقی بین افراد قائل شوند و برخی موقع کادر درمان سلام به بیمار نمی‌دهند و رابطه چشمی برقرار نمی‌کنند.

حریرچی با بیان اینکه هدف از کارایی در نظام سلامت این بوده که با منابع موجود حداکثر سلامت را به دست بیاوریم، بیان کرد:  خیلی از امکانات بیمارستانی و خانه‌های بهداشت راکد است و کل بخش خصوصی ما اشغال تخت 60 درصد بوده و 40 درصد خالی است.

قائم‌ مقام وزیر بهداشت با تاکید بر اینکه تا سال 1404 باید به پوشش همگانی برسیم، ادامه داد: سرپرست جدید دانشگاه علوم پزشکی کهگیلویه و بویراحمد فردی با سابقه اجرایی پربار، پاک‌دست، عدالت محور و دلسوزی بوده که همه این موارد برای مجموعه وزارت بهداشت مشخص شده است.

حریرپی خاطرنشان کرد: امیدوارم دوران مدیریت پرویز یزدان‌پناه در دانشگاه علوم پزشکی این استان بزرگ زرین دیگری به تاریخ این دانشگاه اضافه کرده و خدمات مطلوبی به مردم ارائه شود.

وی خدمات‌رسانی به فقرا و محرومان را جزو اولویت‌های وزارت بهداشت عنوان کرد و افزود: با وجود زیرساخت‌های موجود و داشتن فارغ‌التحصیلان فراوان در رشته‌های مختلف پزشکی، بخش زیادی از کهگیلویه و بویراحمدی‌ها نباید برای دریافت خدمات درمانی به خارج از استان مراجعه کنند.

حریرچی خاطرنشان کرد: هزینه پرونده متوسط یک بیمار دو میلیون 800 تومان بوده که بیمار شهری 250 تا 300 هزار تومان و روستایی 150 هزار تومان پرداخت می‌کنند.

وی شفافیت، عدالت و رعایت قانون را در دانشگاه علوم پزشکی یاسوج ضروری دانست و گفت: در به‌کارگیری نیرو نباید فرقی بین مردم بهمئی و بویراحمد باشد.

پدر پایان این آئین از خدمات اورنگ ایلامی رئیس سابق دانشگاه علوم پزشکی کهگیلویه و بویراحمد تقدیر و پرویز یزدان‌پناه به عنوان سرپرست جدید این دانشگاه معرفی شد.