۰ نفر

پایداری اشتغال مهم‌تر از ایجاد شغل است

۱۶ خرداد ۱۳۹۸، ۱۲:۰۹
کد خبر: 358031
پایداری اشتغال مهم‌تر از ایجاد شغل است

یک فعال حوزه کار حفظ و نگهداشتن اشتغال را مهمتر از ایجاد آن دانسته و می‌گوید: ردیف درآمدهای نفتی در بودجه‌های سالانه باید به سمت تولید و اشتغال برود.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از ایسنا، رحمت‌اله پورموسی اظهار کرد: برای آنکه هم اشتغال موجود را حفظ کنیم و هم فرصت‌های شغلی به وجود آوریم باید الزاماتی را مدنظر قرار بدهیم. یکی از این الزامات توجه به صنایع کوچک و زودبازده و حمایت از بنگاه‌های خرد و کوچک است.

وی با تاکید بر پرهیز از ورود کالاهای مشابه داخل، گفت: با واردات کالا مخالف نیستیم بلکه واردات بی رویه را نمی‌پذیریم و معتقدیم که از ورود کالاهای خارجی مشابه تولید داخل به کشور باید جلوگیری شود.

این فعال حوزه کار حمایت از کارآفرینان و تولیدگران را خواستار شد و ادامه داد: به اعتقاد من کارفرمایان خوش نام و خوش حساب باید شناسایی شوند و در اولویت پرداخت وام و تسهیلات قرار گیرند و دولت از کارآفرینان خلاق برای اجرای ایده‌هایشان دعوت کند.

پورموسی فراهم کردن بستر اشتغال در بخش تولیدات کشاورزی را پیشنهاد و خاطرنشان کرد: با توجه به رونق بخش کشاورزی می‌توانیم با مدیریت صحیح فرصت‌های شغلی جدیدی در این زمینه به وجود آوریم و به سمت کاهش نرخ بیکاری حرکت کنیم.

وی با بیان اینکه درآمدهای نفتی در لایحه بودجه باید به سمت اشتغال سوق یابد، تصریح کرد: ما باید از اقتصاد نفتی خارج شویم چون اگر به نفت تکیه کنیم داستان تحریم و فشارهای خارجی همچنان تکرار می‌شود. امروز کشورهای دارای اقتصاد تک محصولی بیشتر در معرض تحریم قرار دارند و ضربه می‌خورند لذا تا جای ممکن باید منابع خود را به سمت بخش‌های تولیدی ببریم و در کنار آن سرمایه‌های خارجی را جذب کنیم.

در سال‌های اخیر بسیاری از کارشناسان و فعالان اقتصادی، نسبت به رشد منفی اقتصاد ناشی از وابستگی به صادرات نفتی هشدار داده‌اند. در چشم‌انداز ۱۴۰۴ و بخش‌های مختلف اقتصاد مقاومتی بارها بر لزوم توجه جدی بر صادرات غیرنفتی تاکید شده و راه خروج از اقتصاد تک محصولی، اتکا به تولید داخل و صادرات غیرنفتی عنوان شده است.