۰ نفر

ثبت نام برای دریافت یارانه نیازمند منابع و احراز شرایط است

۱۱ خرداد ۱۳۹۸، ۱۲:۵۱
کد خبر: 357085
ثبت نام برای دریافت یارانه نیازمند منابع و احراز شرایط است

براساس اظهارات مدیرعامل سازمان هدفمند سازی یارانه‌ها، ثبت نام افراد جدید برای دریافت یارانه نقدی نیاز به قانون و منابع و احراز شرایط متقاضیان دارد.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از فارس، یکی از سوژه‌های مربوط به دریافت یارانه نقدی برای خانوارهای جامانده است.

طبق توضیحاتی که در این باره مخاطب مورد نظر ثبت کرده، از سال ۹۳ موفق به ثبت نام برای دریافت یارانه نقدی نشده و اکنون از خانواده خود جدا شده و صاحب فرزند است.

براساس این گزارش، مدیرعامل سازمان هدفمند سازی یارانه‌ها در تاریخ ۲۳ دی ماه سال ۹۷ ، علاوه بر توضیحاتی که در رابطه با موعد ثبت نام جدید برای دریافت یارانه، علت به تعویق افتادن یارانه نوزادانی که سرپرستان آنها یارانه دریافت می‌کنند را تشریح کرده است.

اکبر ایزدی در مورد ثبت نام جدید یارانه بگیران بیان کرده است:‌ این موضوع برای قانون بودجه سال 96 بود و در بودجه 97 وجود ندارد. طبق آمار مرکز آمار 81 میلیون و 600 هزار نفر جمعیت داریم که از این میزان به 77 میلیون و 300 هزار نفر یارانه می‌دهیم که ماهانه نیز افزایش (متولدین در خانواده افراد یارانه بگیر) می‌یابد. اگر سامانه باز شود همه یارانه می‌خواهند یعنی از طریق ثبت‌نام فایده ندارد، بلکه از طریق حذف و اضافه باید پیگیری صورت بگیرد.

 ثبت نام جدید برای پرداخت یارانه نیازمند منابع جدید است که قرار بود از محل حذف افراد غیرنیازمند انجام شود. متقاضیانی که خواهان دریافت یارانه هستند پس از خوداظهاری و تشریح اموال و دارایی و ارزیابی آن توسط وزارت رفاه اگر حائز شرایط بودند در لیست یارانه بگیران قرار بگیرند.