۰ نفر

ماموریت پنج ساله سفیر چین در ایران پایان یافت؛

تقدیر وزیر اقتصاد از تعمیق روابط اقتصادی ایران و چین/ ظرفیت‌های بالای اقتصادی همچنان وجود دارد

۹ خرداد ۱۳۹۸، ۹:۱۸
کد خبر: 356642
تقدیر وزیر اقتصاد از تعمیق روابط اقتصادی ایران و چین/ ظرفیت‌های بالای اقتصادی همچنان وجود دارد

وزیر امور اقتصادی ودارایی در دیدار با سفیر جمهوری خلق چین از نقش آفرینی سفیر در تعمیق روابط اقتصادی دوجانبه در دوران ماموریت پنج ساله اش تقدیر کرد.

به گزارش اقتصادآنلاین، در دیدار وزیر امور اقتصادی و دارایی و سفیر چین که به مناسبت پایان ماموریت پنج ساله سفیر جمهوری خلق چین در ایران و برای خداحافظی سفیر از وزیر اقتصاد، در محل این وزارتخانه انجام شد، فرهاد دژپسند که ریاست کمیسیون مشترک اقتصادی دو کشور را نیز بر عهده دارد، ضمن تقدیر و تشکر از اقدامات سازنده سفیر جمهوری خلق چین در دوران پنج ساله ماموریت در ایران گفت، همکاری های اقتصادی خوبی تاکنون میان ایران و چین صورت پذیرفته است و ظرفیت های بالای اقتصادی نیز همچنان وجود دارد که باید دو کشور برای استفاده از آن همکاری های لازم را توسعه دهند.

وی با اشاره به روابط راهبردی دو کشور، خواستار ادامه این روحیه همکاری سفیر برای پیگیری تفاهمات اقتصادی طرفین در چین شد و ابراز امیدواری کرد همانند دوره حضور پانگ سن، سفیر جدید این کشور نیز بتواند به توسعه هر چه بیشتر همکاری های دو جانبه کمک کند.

بنابر این گزارش پانگ سن سفیر جمهوری خلق چین در تهران نیز در این دیدار ضمن تشکر از وزیر امور اقتصادی ودارایی اظهار داشت، روابط اقتصادی دو کشور در دوره وزارت دژپسند بیش از پیش توسعه یافته است.

وی سفرهای متقابل روسای جمهور دو کشور و همچنین سفر رئیس مجلس شورای اسلامی به چین را نشانه ای از دوران درخشان اخیر در روابط دو جانبه دانست.

پانگ سن که به زودی ماموریت پنج ساله اش در ایران به پایان می رسد به سن بازنشستگی رسیده است.