۰ نفر

دهمین جلسه رسیدگی به اتهامات پرونده شرکت پدیده

نماینده دادستان: متهم وفایی ۶۰فقره چک بدون دادن رسید از متهم پهلوان دریافت و در جا‌های مختلف هزینه کرده است/ مواجهه حضوری متهمان پهلوان و وفایی در دادگاه

۱ خرداد ۱۳۹۸، ۹:۴۰
کد خبر: 354910
نماینده دادستان: متهم وفایی ۶۰فقره چک بدون دادن رسید از متهم پهلوان دریافت و در جا‌های مختلف هزینه کرده است/ مواجهه حضوری متهمان پهلوان و وفایی در دادگاه

دهمین جلسه رسیدگی به اتهامات متهمین پرونده شرکت پدیده در دادگاه ویژه رسیدگی به جرایم اخلالگران در نظام اقتصادی کشور به ریاست قاضی منصوری در مشهد در حال برگزاری است.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل ازمیزان ، دهمین جلسه رسیدگی به اتهامات متهمین پرونده شرکت پدیده صبح امروز در دادگاه ویژه رسیدگی به جرایم اخلالگران در نظام اقتصادی کشور به ریاست قاضی سیدهادی منصوری در مشهد در حال برگزاری است.

پس از تلاوت آیاتی چند از کلام الله مجید و اعلام رسمیت جلسه توسط قاضی منصوری، رئیس دادگاه از نماینده دادستان عمومی و انقلاب مشهد خواست تا کیفرخواست متهم اسماعیل وفایی فرزندعبداله را قرائت نماید.

متهم اسماعیل وفایی با قرار گرفتن در جایگاه متهم و در پاسخ به سئوالات مطروحه گفت: به عنوان مسئول در باشگاه پرسپولیس و پدیده و همچنین در استانداری فعالیت می‌کردم.

به گفته نماینده مدعی العموم نامبرده تعداد۶۰ فقره چک بدون دادن رسید از متهم محسن پهلوان دریافت و در جا‌های مختلف هزینه کرده است.

در این هنگام و به دستور قاضی منصوری بین متهمین پهلوان و وفایی مواجهه حضوری صورت گرفت.

در این مواجهه حضوری متهم محسن پهلوان گفت: این چک‌ها با نیت خاص صادر و تحویل وی شده، اما اقای وفایی آنها را در محل خود هزینه نکرده است.

پس از انجام مواجهه حضوری بین متهمین و افراد مطلع؛ حسابرس ویژه پرونده به تشریح تخلفات متهم اسماعیل وفایی پرداخت.

پس از انجام مواجهات حضوری و اظهارات حسابرس ویژه پرونده؛ دادگاه از وکیل مدافع متهم اسماعیل وفایی خواست تا به دفاع از موکل خود بپردازد.

پرونده موسوم به پدیده دارای سه متهم اصلی و تعداد زیادی متهم دیگر است که پس از طی تشریفات قانونی و انجام تحقیقات مقدماتی برای رسیدگی به دادگاه ویژه رسیدگی به جرایم اخلال گران در نظام اقتصادی ارسال شده است.

طبق کیفرخواست صادره از سوی دادسرای عمومی و انقلاب مشهد متهمان این پرونده متهم به اخلال در نظام اقتصادی و مشارکت در کلاهبرداری از طریق فروش اوراق موسوم به سهام پدیده و همچنین تعدادی از متهمان به مشارکت در کلاهبرداری از طریق خرید و فروش اوراق موسوم به سهام پدیده شاندیز و تحصیل مال نامشروع متهم هستند.