۰ نفر

وزیر راه و شهرسازی:

وام ساخت مسکن ۶۵درصد افزایش پیدا کرد/ برنامه‌ای برای افزایش وام خرید مسکن نداریم

۲۹ اردیبهشت ۱۳۹۸، ۱۱:۳۵
کد خبر: 354173
وام ساخت مسکن ۶۵درصد افزایش پیدا کرد/ برنامه‌ای برای افزایش وام خرید مسکن نداریم

وزیر راه و شهرسازی گفت: در ۱۶ اسفندماه سال گذشته مصوبه شورای پول و اعتبار برای افزایش وام ساخت مسکن دریافت شد و این تسهیلات حدودا ۶۵ درصد افزایش پیدا کرده است.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از خانه ملت، «محمد اسلامی»، وزیر راه و شهرسازی، در خصوص برنامه وزارت‌خانه برای افزایش وام مسکن، گفت: در وزارت راه‌وشهرسازی بر تقویت بخش عرضه مسکن تاکید داریم، تولید کنندگان و انبوه‌سازان باید تقویت شوند.

وزیر راه شهرسازی با بیان اینکه وام مسکنی که به فرد و زوجین تعلق می‌گیرد از طریق اختصاص وام به سازنده در نظر گرفته شده است، تصریح کرد: در 16 اسفندماه سال گذشته مصوبه شورای پول و اعتبار برای افزایش وام ساخت مسکن دریافت شد و این تسهیلات حدودا 65 درصد افزایش پیدا می‌کند.

عضو کابینه دولت با اشاره به اینکه وام ساخت مسکن قابل انتقال به خریداران است و کمک می‌کند تا اثر تورمی ایجاد نشود و عرضه فعال شود تا بتوانیم در آینده شاهد تولید بیشتر مسکن باشیم، ادامه داد: اشخاصی نیز که قصد ساخت مسکن دارند می‌توانند از تسهیلات ساخت مسکن بهره‌مند شوند تا بتوانیم برای خانه دار شدن آنها در مراحل بعدی گام‌های بلندتر و استوار تری برداریم.

وزیر راه شهرسازی در خصوص برنامه این وزارتخانه برای افزایش مبلغ تسهیلات خرید مسکن، گفت: تاکنون وزارت راه و شهرسازی برنامه‌ای برای افزایش میزان وام خرید مسکن ندارد.