۰ نفر

پرداخت وام‌های دانشجویی براساس ضوابط نیم‌سال دوم97

۲۷ اردیبهشت ۱۳۹۸، ۹:۰۰
کد خبر: 353715
پرداخت وام‌های دانشجویی براساس ضوابط نیم‌سال دوم97

سرپرست صندوق رفاه دانشجویان گفت: وام های دانشجویی تا تایید مصوبه جدیداز سوی وزارت علوم براساس ضوابط و شرایط نیم سال دوم سال 97 پرداخت می شود.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از فارس، ناصر مطیعی سرپرست صندوق رفاه دانشجویان با بیان اینکه حمایت از دانشجویان را در دستور کار داریم ، گفت: وام های دانشجویی تا تایید مصوبه جدید از سوی وزارت علوم براساس ضوابط و شرایط نیم سال دوم سال تحصیلی 97 پرداخت می‌شود به طوری که هیچگونه تغییری در روند و مبلغ وام‌ها وجود نخواهد داشت.

وی افزود: صندوق رفاه دانشجویان تا تائید مصوبه جدید هیئت امنا از سوی وزارت علوم تا 2 ماه دیگر در ماه اول تابستان وام های دانشجویی را طبق روال نیمه دوم سال گذشته  پرداخت می‌کند.

مطیعی درباره نگهداشت خوابگاه های دانشجویی  تصریح کرد: سازمان برنامه طبق مصوب مجلس سنوات بودجه ای خود را هرساله با در نظر گرفتن میزان تورم  به صندوق رفاه پرداخت می‌کند که درصد قابل توجهی از آن برای خوابگاه ها براساس متراژ، فضای ساختمان و فضای دانشجویی تخصیص داده می شود.

وی با اشاره به بودجه سال گذشته این صندوق تصریح کرد: 40 درصد از بودجه سال 97 صندوق رفاه دانشجویان هنوز پرداخت نشده است که در صورت وصول، باید دیون سال قبل را  پرداخت کنیم، این موضوع در حالی است که 10 درصد بودجه سال گذشته دانشگاه ها هم پرداخت نشده بود که به تازگی سازمان برنامه با استفاده از تنخواه بودجه سال 98 ، مقدار باقی مانده را به دانشگاه ها پرداخت کرد.