۰ نفر

تحمیل ۱.۵میلیون نفر به تامین اجتماعی

۲۳ اردیبهشت ۱۳۹۸، ۷:۲۰
کد خبر: 352974
تحمیل ۱.۵میلیون نفر به تامین اجتماعی

سرپرست سازمان تأمین اجتماعی گفت: تصویب برخی از قوانین مجلس باعث شده ۱.۵ میلیون نفر به سازمان تامین اجتماعی تحمیل شوند.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از مهر، محمدحسن زدا  در مورد افرادی که به سازمان تأمین اجتماعی اضافه شده‌اند، گفت: تعداد این افراد که به دلیل تصویب برخی قوانین از سوی مجلس به جمعیت بیمه شدگان سازمان تأمین اجتماعی افزوده شده‌اند در مجموع به یک میلیون و ۵۰۰ هزار نفر می‌رسند که ۱۵۰ هزار نفر آنها رانندگان هستند.

وی با اشاره به اینکه از سال ۸۹ به بعد این افراد به مرور به تأمین اجتماعی تحمیل شده‌اند، گفت: قرار بود دولت حق بیمه آنها را پرداخت کند که این اتفاق رخ نداد به عنوان مثال بر اساس قانون باید ۱۳ درصد حق بیمه از سوی رانندگان و ۱۳ درصد نیز از سوی دولت پرداخت شود و همچنین قالیبافان نیز ۱۰ درصد حق بیمه را خودشان پرداخت کنند و ۲۰ درصد را دولت پرداخت کند.

سرپرست سازمان تأمین اجتماعی تاکید کرد: اگر دولت به تعهدات خود عمل می‌کرد و سهم حق بیمه خود را پرداخت می‌کرد امروز دیگر این افراد به سازمان تحمیل نمی‌شدند و یکی از بیمه شدگان تحت پوشش ما بودند.

زدا با اشاره به اینکه تصویب این گونه قوانین، سازمان تأمین اجتماعی را ضعیف می‌کند گفت: قرار بود حق بیمه رانندگان، خادمین مساجد، قالیبافان، کارگران ساختمانی و… را دولت پرداخت کند اما اینگونه نشد با این حال ما بیمه آنها را قطع نکردیم بلکه ادامه دادیم و فقط کارمان سخت‌تر شده است.