۰ نفر

پیش‌بینی وزارت اقتصاد از اقتصاد در2019 و2020

۱۵ اردیبهشت ۱۳۹۸، ۱۹:۱۱
کد خبر: 351294
پیش‌بینی وزارت اقتصاد از اقتصاد در2019 و2020

وزارت امور اقتصاد و دارایی در گزارش وضعیت رشد اقتصادی کشورهای جهان برای سال‌های ۲۰۱۹ و ۲۰۲۰ نوشت: اقتصاد ایران در حال ورود به یک دوره رکود است.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از فارس، وزارت امور اقتصادی و دارایی در گزارشی به وضعیت رشد اقتصادی کشورهای جهان پرداخته است. 

در بخشی از این گزارش که به وضعیت کشورهای جنوب آسیا پرداخته، آورد: چشم انداز منطقه جنوب آسیا به نسبت مثبت است، انتظار می رود تولید ناخالص داخلی این منطقه پس از شد ۵.۶ درصدی در سال ۲۰۱۸ میلادی در سال‌های ۲۰۱۹ و ۲۰۲۰ میلادی به ترتیب ۵.۴ و ۵.۹ درصد رشد کند.

با این وجود این چشم انداز در کشورهای مختلف منطقه متفاوت است. انتظار می‌رود اقتصاد برخی از کشورها شامل بنگلادش، بوتان و هند همچنان در آینده نزدیک رشدی قدرتمندانه داشته باشند.

بالعکس اقتصاد ایران در حال ورود به یک دوره رکود است و رشد اقتصاد پاکستان به وضوح در حال کاهش یافتن است.

ریسک‌های نامطلوب این منطقه افزایش پیدا کرده است. از لحاظ شرایط داخلی ممکن است نا اطمینانی‌های سیاسی،‌ شکست در اجرای اصلاحات و حل مشکلات امنیتی بر چشم اندازهای سرمایه گذاری تاثیر بگذارند.

این مسئله مهم است زیرا این منطقه برای ارتقای رشد بهره‌وری،‌ تشویق بیشتر به کاهش فقر و هماهنگی با تغییرات جوی نیازمند آن است که با تنگناهای زیرساختی مقابله نماید. از لحاظ شرایط خارجی ممکن است سخت شدن ناگهانی شرایط مالی جهان همراه با تشدید اختلافات تجاری موجود از طریق افزایش کسری حساب جاری و کسری بودجه و افزایش سطوح بدهی باعث بروز اسیب پذیری‌هایی شوند.