۰ نفر

ارائه دو میلیارد یورو برای جبران خسارت سیل

۲۲ فروردین ۱۳۹۸، ۱:۳۶
کد خبر: 346114
ارائه دو میلیارد یورو برای جبران خسارت سیل

نماینده مردم اسفراین در مجلس شورای اسلامی گفت: پیشنهاد اختصاص مبلغ دو میلیون یورو از صندوق توسعه ملی با نرخ سامانه نیما برای جبران خسارت‌های ۴۰تا ۵۰هزار میلیارد تومانی سیل در مجلس انجام شده است.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از ایسنا، هادی قوامی در جلسه شورای معادن استان افزود: پیش بینی شده تا این پیشنهاد را در هفته آینده به تصویب برسانیم.

وی ادامه داد: از بودجه عمومی کشور مبلغ ۱۵ هزار میلیارد تومان برای جبران حوادث طبیعی پیش بینی شده است اما پیشنهاد مذکور می‌تواند در جبران خسارت‌ها بسیار کمک رسان باشد.

قوامی در ادامه در ارتباط با معادن استان نیز اظهار کرد: طی سفر مقام معظم رهبری به این استان اعتباری برای موضوع مطالعات اکتشافاتی معادن این استان اختصاص یافت که باید این پروژه به اتمام برسد و نیمه تمام باقی نماند.

وی تاکید کرد: معظم له بر روی معادن و اشتغال زایی که از این حوزه کسب می‌شود تاکید ویژه دارند و در برنامه ششم توسعه نیز بر آن تاکید داشته اند.

نماینده مردم اسفراین در مجلس خاطرنشان کرد: متأسفانه در خراسان شمالی در این استان در حوزه معادن کار به صورت عمقی صورت نگرفته و بیشتر کارهای انجام شده به صورت سنتی بوده و میزان تخریب‌های انجام شده بیش از آورده حاصل در این قسمت بوده است.

تهیه شناسنامه معادن طی یک هفته آینده

محمد علی شجاعی استاندار خراسان شمالی نیز در ادامه این جلسه گفت: در اعطای تسهیلات برای ایجاد زیرساخت‌های معادن باید عدالت شهرستانی مورد توجه قرار گیرد.

وی تاکید کرد: به طور حتم یکی از زیرساخت‌هایی که در معادن باید ایجاد شود تجهیز معادن به باسکول است تا از برداشت بی رویه مواد معدنی جلوگیری و نظارت‌های کافی بر روی برداشت‌ها انجام شود.

شجاعی افزود: بین حوزه‌های صنعت، معدن و تجارت در این استان حلقه ارتباطی وجود ندارد و باید سازمان صمتاستان تلاش کند تا حلقه‌های ارتباطی میان این سه حوزه ایجاد شود.

وی ادامه داد: طی یک هفته آینده سازمان صمت استان، شناسنامه درستی از معادن موجود در استان و ظرفیت‌های آن تهیه و در اختیار اعضای شورای معادن برای تصمیم گیری های بهتر قرار دهد.

نماینده عالی دولت در استان اظهار کرد: همچنین طی یک هفته آینده محیط زیست و اداره کل منابع طبیعی استان نیز در حوزه معادن ورود پیدا کرده و اطلاعات لازم در رابطه با مباحث زیست محیطی معادن ارائه دهد.