۰ نفر

تعرفه خدمات تشخیصی و درمانی در سال98 چقدر است؟

۱۹ فروردین ۱۳۹۸، ۱۵:۴۶
کد خبر: 345568
تعرفه خدمات تشخیصی و درمانی در سال98 چقدر است؟

هیئت وزیران به پیشنهاد مشترک وزارتخانه‌های بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، تعاون، کار و رفاه اجتماعی و سازمان برنامه و بودجه کشور و تأیید شورای عالی بیمه سلامت کشور، تعرفه خدمات تشخیصی و درمانی در سال ۱۳۹۸ را تصویب و ابلاغ کرد.

به گزارش اقتصادآنلاین، با تصویب هیئت وزیران تعرفه خدمات تشخیصی و درمانی در سال ۱۳۹۸ در بخش دولتی به طور میانگین ۱۰ و در بخش خصوصی ۱۳ درصد رشد داشته است.

هیئت وزیران در جلسه ۲۷ اسفند ۱۳۹۷ به پیشنهاد مشترک وزارتخانه‌های بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، تعاون، کار و رفاه اجتماعی و سازمان برنامه و بودجه کشور و  تأیید شورای عالی بیمه سلامت کشور و به استناد بند (الف) ماده (۹) قانون احکام دائمی برنامه‌های توسعه کشور - مصوب ۱۳۹۵- تعرفه خدمات تشخیصی و درمانی در سال ۱۳۹۸ را تصویب کرد.

بر همین اساس، تعرفه خدمات تشخیصی و درمانی در بخش خصوصی در سال ۱۳۹۸ به شرح زیر تعیین شده است:

گفتنی است، شورای عالی بیمه سلامت کشور به استناد بند فوق، مکلف است هر ساله نسبت به بازنگری ارزش نسبی و تعیین تعرفه خدمات سلامت برای کلیه ارائه دهندگان خدمات بهداشت، درمان و تشخیص در کشور اعم از دولتی، غیردولتی و خصوصی با رعایت اصل تعادل منابع و مصارف و قیمت واقعی اقدام و مراتب را پس از تأیید سازمان برنامه و بودجه کشور قبل از پایان هر سال برای سال بعد جهت تصویب به هیئت وزیران ارائه کند.

این تصویب‌نامه از تاریخ اول فروردین ۱۳۹۸ لازم الاجرا است.