۰ نفر

‌احتمال تخلیه روستاهای دشت‌ آزادگان

۸ فروردین ۱۳۹۸، ۸:۵۳
کد خبر: 343893
‌احتمال تخلیه روستاهای دشت‌ آزادگان

فرماندار دشت آزادگان بر لزوم جابجایی اهالی چند روستای این شهرستان در صورت بالا آمدن آب رودخانه تأکید کرد.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از مهر، غلامعباس هزاریان اظهار کرد: با توجه به بارندگی‌های بسیار شدید و زیادی که در استان‌های بالادست داشتیم و همچنین رهاسازی بخشی از ذخایر مخازن سدها، اقدامات لازم برای شهرستان دشت آزادگان که در حوزه پایین دست قرار دارد صورت گرفت.

وی با تقدیر از رصد شبانه روزی وضعیت از سوی استاندار و تأمین امکانات لازم افزود: سه جلسه بحران و شورای تأمین برای هویزه، سوسنگرد و حمیدیه به صورت مشترک به رئیس مدیرکل بحران استانداری خوزستان در شهرستان برگزار و مصوبات خوبی هم داشت.

فرماندار دشت آزادگان تصریح کرد: با توجه به حجم بالای آب و اینکه ظرفیت رودخانه میسان با دو شاخه بیش از ۲۰۰ کیلومتر از شهر سوسنگرد عبور می‌کند، نیاز به استحکام بخشی داشتیم و باید تمام دستگاه‌ها پای کار می‌آمدند.

هزاریان با اشاره به فعالیت‌های دهیاران و شهرداران برای مناطق مختلف شهری و روستایی شهرستان دشت آزادگان گفت: عدم لایه روبی رودخانه‌ها باعث کاهش سرعت آب و در نتیجه بروز برخی مشکلات شد.

وی عنوان کرد: طی ۱۰ روز اخیر آماده باش ۱۰۰ درصد را در شهرستان اعمال و برای تأمین تجهیزات اقدامات لازم انجام شد.

فرماندار دشت آزادگان یادآور شد: برای دو نقطه حادثه خیز و مشکل ساز برای شهرستان از سوی سازمان آب و برق مشاور تعیین و ساخت سیل بند و محوطه سازی در دستور کار قرار گرفت.

هزاریان اضافه کرد: کلید فیوزی که در شهر سوسنگرد قرار دارد و برای روستاهای سبحانیه، مسیر هوفل تا الله اکبر و چند روستای دیگر را انجام می‌دادیم نیز با توجه به زیر آب رفتن کشت کشاورزان ابتدا تمایلی به همکاری از سوی مردم نبود که با برگزاری جلسه با اهالی پیگیر همکاری آنها در زمینه ارائه خدمات هستیم.

وی با تقدیر از مدیرکل بحران استانداری و آب و برق بیان کرد: روستاهایی که در مسیر هستند نسبت به جابجایی باید همکاری لازم را لحاظ و در این بین شاکریه، سبحانیه و جلگه سید علی باید احتیاط لازم را داشته باشند.

فرماندار دشت آزادگان خبر داد: در صورت بالا آمدن حجم آب رودخانه‌ها قطعاً مشکلاتی پیش می‌آید ولی حفظ شهر و روستاها از اهمیت بالایی برخوردار است و جان انسان‌ها و بعد احشام و اراضی در اولویت خواهد بود.

هزاریان با تقدیر از همکاری خادمان حسینی گفت: تاکنون هیچ گونه قطع معابر یا آبگرفتگی نداشتیم و وضعیت به خوبی مدیریت شد.