۰ نفر

افزایش ۲۰درصدی دریافتی مستمری بگیران بهزیستی در سال ۹۸

۱ فروردین ۱۳۹۸، ۲۲:۲۴
کد خبر: 343072
افزایش ۲۰درصدی دریافتی مستمری بگیران بهزیستی در سال ۹۸

رئیس سازمان بهزیستی کشور از افزایش ۲۰درصدی دریافتی مستمری بگیران بهزیستی در سال ۹۸خبر داد.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از مهر، وحید قبادی دانا بعد از ظهر پنج شنبه و در حاشیه بازدید پایگاه‌های امداد و نجات مستقر در آزادراه تهران- قم طی سخنانی گفت: در حال حاضر حدود یک میلیون و ۵۰ هزار خانوار که حدود ۵ میلیون و ۸۰۰ هزار نفر می‌شوند، مستمری بگیر سازمان بهزیستی کشور هستند.

وی با بیان این که حدود ۸۰۰ هزار خانوار تحت پوشش بهزیستی افراد دارای معلولیت هستند، گفت: ۲۶ هزار نفر از فرزندان تحت پوشش بهزیستی هستند، که ۱۰ هزار نفر از آنها در مراکز بهزیستی و ۱۶ هزار نفر در خانواده‌های جایگزین نگهداری می‌شوند.

رئیس سازمان بهزیستی کشور گفت: تا پایان سال ۹۷ تمام مستمری بگیران بهزیستی مستمری خود را دریافت کردند و به این افراد عیدی نیز پرداخت شد و تمام یارانه‌ها و امداد فرزندان تحت پوشش تا پایان سال تسویه و پرداخت شد و یارانه مراکز شبانه روزی در حوزه توانبخشی اعم از معلولین جسمی حرکتی، ذهنی، بیماران مزمن روانی و… با تعرفه سال ۹۷ در بهمن ماه و اسفند ماه پرداخت شد، که ۲۷ درصد نسبت به ماه‌های گذ شته افزایش داشت و همچنین یارانه روزانه افراد دارای معلولیت نیز در تمام استان‌ها تا پایان سال پرداخت شد.

قبادی دانا اضافه کرد: در سال ۹۸ در نظر داریم، تا مستمری را ۲۰ درصد افزایش دهیم.

وی با اشاره به نام گذاری سال ۹۸ به نام «رونق تولید» توسط مقام معظم رهبری گفت: تلاش داریم، تا در حوزه اشتغال مددجویان مدل‌های مناسبی را طراحی کنیم، تا به اشتغال پایدار کمک کند و نیز با تقویت حوزه مسکن اندکی از هزینه‌های مددجویان را کاهش دهیم و در حوزه توانمندسازی این افراد گام برداریم.

معاون وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی به حوزه پیشگیری از معلولیت‌ها به ویژه معلولیت‌های ژنتیکی نیز اشاره کرد و افزود: اجباری شدن غربالگری زوج‌های جوان، تقویت مراکز مشاوره ژنتیک و نیز رایگان بودن آزمایش‌های ژنتیکی برای جامعه هدف سازمان بهزیستی و کمیته امداد گام‌هایی در این جهت در سال ۹۸ است.